Lijepi dar iz Koreje

Ciklus Lisinski subotom: Korejski simfonijski orkestar, dir. Hun-Joung Lim, solistica: Yura Lee, viola, KD Vatroslav Lisinski, 30. rujna 2015.

  • Korejski simfonijski orkestar, Hun-Joung Lim i Yura Lee, foto: facebook

    Popularni ciklus Lisinski subotom otvorio je na početku sezone Korejski simfonijski orkestar. Za dirigentskim pultom bio je maestro Hun-Joung Lim, a solistica na violi Yura Lee. Koncert je održan iznimno u srijedu, upravo na Nacionalni dan Koreje. Na programu je bila klasična europska glazba s djelima Mozarta i Dvořáka, ali i jedno novo suvremeno djelo za violu i orkestar korejskog skladatelja Texu Kima, koje je ovom prigodom doživjelo praizvedbu.

    Koncert je počeo Uvertirom operi Čarobna frula, KV 620 Wolfganga Amadeusa Mozarta, a završio Simfonijom u e-molu, br. 9, op. 95, 'Iz novoga svijeta' Antonina Dvořáka. Središnja točka bila je nama ipak najzanimljivija, jer smo upoznali ne samo ugledni orkestar koji je prvi put nastupio u Hrvatskoj, nego i violinisticu i violisticu Yuru Lee, koja već dva desetljeća gradi karijeru diljem svijeta. Pobijedila je na uglednom natjecanju ARD i dobila dvije prestižne stipendije Avery Ficher. Studirala je na Julliard School u New Yorku, Novoengleskom konzervatoriju u Bostonu, Mozarteumu u Salzburgu te na Akademiji Kronberg u Njemačkoj. Profesorica je violine na Visokoj glazbenoj školi u Dresdenu te članica Komornog glazbenog društva Lincoln Centra u New Yorku, pri kojem djeluje u obje discipline i kao violinistica i kao violistica.
    Yura Lee, Hun-Joung Lim i Korejski simfonijski orkestar, foto: facebook
    Skladatelj Texu Kim (1980) glazbeno obrazovanje stekao je na Glazbenoj školi Jacobs Sveučilišta u Indiani te na nacionalnom sveučilištu u Seulu gdje je diplomirao kompoziciju i kemiju. Rezidencijalni je skladatelj Korejskog simfonijskog orkestra, po čijoj je narudžbi i napisao skladbu Ko-Oh za solo violu i orkestar praizvedenu na ovom koncertu. Texu Kim u svojim skladbama odražava „mješavinu pozitivnosti i znatiželje, a velikim dijelom uključuje fascinaciju svakodnevnim objektima i zvukovima, kao i zanimanje za glazbe nezapadnjačkih kultura, poput sjevernoindijske, gamelana te tradicijske glazbe rodne mu Koreje“.

    Nadahnuće za skladbu Ko-Oh temelji se na uspavankama, posebice jednoj korejskoj narodnoj koju je skladatelju pjevala njegova baka. Osjećaju se i otkucaji majčina srca koje najbolje uspavljuje dijete, ali i promišljanje misterija života i smrti. Tako vanjska struktura djela odražava dnevni ciklus (noć – dan – noć) ili životni ciklus (rođenje – život – smrt) sa simetričnim poretkom stavaka (polagani – brzi – polagani). Izvedba je bila na visokoj razini zahvaljujući odličnoj solistici prekrasnog tona, izražajnosti i tehničke izvrsnosti, te predanom orkestru pod ravnanjem Hun-Joung Lima. Publika je srdačnim pljeskom pozdravila izvođače i nazočnog autora, koji je svojim uzbuđenjem koje je pokazao izašavši na poklon i zahvalivši svima očito bio vrlo zadovoljan.
    Hun-Joung Lim i Korejski simfonijski orkestar, foto: www.lisinski.hr
    Korejski simfonijski orkestar vodeći je simfonijski orkestar Južne Koreje. Ujedno je to jedini korejski orkestar koji se također specijalizirao za operne i baletne priredbe zahvaljujući sporazumu s Korejskim nacionalnim kazalištem. U trideset godina postojanja orkestar je nastupao na mnogobrojnim pozornicama i surađivao s nizom svjetskih umjetnika, te nastoji klasičnu glazbu predstavljati i u kulturno zapostavljenim regijama Koreje. Od osnutka stalno napreduje, a lanjskim dolaskom dirigenta, skladatelja i pedagoga na Glazbenom koledžu nacionalnog sveučilišta u Seulu, maestra Hun-Joung Lima na mjesto šefa-dirigenta i petog umjetničkog ravnatelja, Korejski simfonijski orkestar nastavlja put prema najboljim svjetskim orkestrima.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 6. listopada 2015.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike