Upečatljivi akcenti

Karlo Hubak, klavir, Ludwig van Beethoven: 32 klavirske sonate, Hrvatski glazbeni zavod, 13. veljače 2016.

  • Karlo Hubak, foto: Željko Plašć

    Pijanistima je veliki izazov izvedba svih klavirskih sonata Ludwiga van Beethovena, koje su nastajale u razdoblju između 1795. i 1822. Za to je potreban ciklus od nekoliko koncerata, a Karlo Hubak, osebujni 27-ogodišnji pijanist rijedak je umjetnik koji se prihvatio tog zamašnog i ambicioznog projekta. Prvi koncert održao je u rujnu prošle godine, a drugi 13. veljače u dobro posjećenoj velikoj dvorani Hrvatskog glazbenog zavoda. Program recitala sastojao se od pet sonata, uglavnom ranijeg stvaralačkog razdoblja bonskog majstora. Bile su to sonate br. 20 u G-duru, op. 49, br. 5 u c-molu, op. 10, br. 23 u f-molu, op. 57 (Appassionata), br. 9 u E-duru, op. 14 i br. 3 u C-duru, op. 2. Ta prava klavirska remek-djela umjetnik je predstavio nadasve studiozno, pregledno i stilski uvjerljivo, s vrhuncem u najsnažnijoj, najdramatičnijoj i najzrelijoj u tom izboru, savršeno oblikovanoj Appassionati.

    Karlo Hubak (Zagreb, 1988) počeo je učiti klavir kao sedamnaestogodišnjak. Diplomirao je klavir na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u razredu prof. Ksenije Kos, a sada je student 3. godine dirigiranja na petrogradskoj Muzičkoj akademiji. U Hrvatskoj relativno malo nastupa. Prvi koncert s djelima Edwarda Griega održao je prije šest godina, a ovo mu je bio deseti koncert. Muzicirao je profinjenim tonom, logičnim fraziranjem, uzbudljivom agogikom, upečatljivim akcentima, razgovjetnim parlandom te lakoćom i pokretljivošću brzih pasaža.
    Karlo Hubak, foto: Željko Plašć
    U komentaru u programskom letku Tko griješi – zlo ne misli Karlo Hubak između ostalog piše da se raduje vlastitim pogreškama, čak ih priželjkuje. Kao da se unaprijed ograđuje, jer bilo ih je ponešto (ruku na srce), no one su zanemarive u odnosu na ljepotu i uzbudljivost njegove interpretacije u cjelini. Njegova muzikalnost, ali i dirigentski nerv iskazao se ponekom gestom ruke i tijela tijekom sviranja, a komunikaciju s publikom uspostavio je ne samo kroz glazbu, nego i duhovitom konferansom. U tom stilu je na zahtjev zadovoljne publike – između ostalog najavio čak četiri stilski različita dodatka: Clair de Lune (Debussy), Zagreb, Zagreb (u obradi Tomislava Uhlika), Oči čornije (virtuozna improvizacija Karla Hubaka) i U zavičaju (Edward Grieg).

    Nastavak ciklusa Ludwig van Beethoven: 32 sonate u izvedbi pijanista Karla Hubaka predviđen je za 18. rujna 2016.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 17. veljače 2016.

Piše:

Višnja
Požgaj