Sjajna suradnja
Majstorski ciklus Simfonijskog orkestra Hrvatske radiotelevizije: dir. Ivan Repušić, solist: Roman Simović, violina, KD Vatroslav Lisinski, 12. svibnja 2016.
-
Majstorski ciklus Simfonijskog orkestra HRT-a je na svibanjskom je koncertu uz izravni prijenos na 3. programu Hrvatskog radija ugostio maestra Ivana Repušića. Solist u osebujnom Drugom koncertu za violinu i orkestar u g-molu Sergeja Prokofjeva bio je izvrstan Roman Simović, koncert-majstor Londonskog simfonijskog orkestra koji vodi maestro Valerij Gergijev. Njegov sjajan nastup uokvirile su dvije popularne skladbe Dmitrija Šostakoviča – Prva baletna suita i Simfonija u f-molu, op. 10.
Maestro Repušić (1978) zacijelo je najbolji i najuspješniji hrvatski dirigent mlađe generacije i njegovo se gostovanje uvijek očekuje s posebnim zanimanjem. Svojevremeno student Muzičke akademije u Zagrebu u razredima Igora Gjadrova i Vjekoslava Šuteja, Repušić se usavršavao kod nekolicine uglednih svjetskih dirigenata te je bio i asistent maestra Kazushija Ônoa. Nakon dirigentskog djelovanja u Hrvatskoj u raznim ansamblima i ravnateljstva primjerice Opere u Splitu, glazbenog programa Splitskog ljeta i Dubrovačkih ljetnih igara, razvio je međunarodnu karijeru i trenutačno uz pedagoški rad na Umjetničkoj akademiji Sveučilišta u Splitu u protekloj sezoni bio je prvi gost dirigent Njemačke državne opere u Berlinu, a u narednoj sezoni preuzet će dužnost generalnog muzičkog direktora Državne opere u Hannoveru, s kojom je kao prvi kapelmeister surađivao od 2010. do 2013.
Poletna i precizna izvedba Prve baletne suite Dmitrija Šostakoviča uz nekoliko istaknutih sola, primjerice oboe i klavira te limenih puhača, ali i orkestra u cjelini, obilježila je početni nastup Simfonijskog orkestra HRT-a pod temperamentnim i konciznim ravnanjem maestra Repušića. A Prva simfonija u f-molu, mladenački op. 10, diplomski rad devetnaestogodišnjeg Šostakoviča prvo je djelo koje je na prečac osvojilo publiku diljem Europe i Amerike. Ta originalna partitura iznimne zrelosti, maštovite orkestracije i bogate palete boja za veliki orkestar pojačan klavirom i udaraljkama, s kontrastima komornog ugođaja, bila je inspirativna za većinu odličnih solista na čelu s koncert-majstoricom Mirjam Pustički Kunjko. U cjelini, izvedba je bila vrlo uspješna i dinamična, a od solista u orkestru valja još pohvaliti pijanisticu Srebrenku Poljak, violončelista Guennadija Antonova, flautisticu Ivanu Grašić, oboista Darija Golčića, klarinetista Domagoja Pavlovića, fagotista Istvana Mataya, kornista Željka Vidakovića, trubača Vedrana Kocelja, trombonista Vanju Lisjaka i timpanista Hrvoja Sekovanića.
Središnja točka programa pripala je crnogorskom virtuozu na violini Romanu Simoviću. Izveo je osebujan, vrlo zahtjevan, Drugi koncert za violinu i orkestar u g-molu, op. 63 Sergeja Prokofjeva s blagim reminiscencijama na njegov balet Romeo i Julija koji je pisao u isto vrijeme, ali s težištem na pjevnosti solističke violine, posebice u prva dva stavka. Roman Simović, violinist impresivne biografije te iskusni orkestralni i komorni umjetnik, predstavio je svoje veliko umijeće i muzikalnost u nadasve sigurnom i uvjerljivom nastupu, odlično surađujući s pažljivim orkestrom i dirigentom. Vrhunac njegova besprijekornog virtuoziteta došao je do izražaja prvenstveno u završnom trećem stavku Drugog koncerta Sergeja Prokofjeva, ali i u dodatku – fantastičnoj interpretaciji Sonate br. 3 (Balade) Eugènea Ysaÿea za violinu solo. Zadovoljna publika ispratila ga je dugim pljeskom i ovacijama.
© Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 17. svibnja 2016.
Piše:
Požgaj