Opravdana nagrada

Ciklus Zagrebački solisti u Palači Dverce, solist Tomasz Daroch, Zagreb, 26. svibnja 2016.

  • Zagrebački solisti, arhivska fotografija, foto: www.zg-solisti.hr

    Posljednji od tri koncerta koja su Zagrebački solisti, uz ciklus koncerata u Hrvatskom glazbenom zavodu, priredili u sezoni na izmaku u najreprezentativnijoj gornjogradskoj palači Dverce, održan je 26. svibnja a na njemu su ugostili mladog poljskog violončelista Tomasza Darocha. Rezultat je to posebne nagrade koju su Zagrebački solisti dodijelili umjetniku na petom Međunarodnom natjecanju violončelista Antonio Janigro u Zagrebu. Tomasz Daroch (Lotz, 1989.) diplomirao je violončelo na Staatliche Hochschule für Musik und Darstellende Kunst u Mannheimu u Njemačkoj i na Bacewitz Muzičkoj akademiji u Lodzu u Poljskoj, gdje trenutno radi kao asistent.

    Iznimno je cijenjen kao solist na koncertima i festivalima u domovini i inozemstvu, a na međunarodnim natjecanjima osvaja nagrade i priznanja. Zanimljivo je da između ostalog svira u obiteljskom Triju Daroch sa svojim sestrama violinisticom Annom i pijanisticom Marijom. Prije dvije godine snimio je s Wroclawskom filharmonijom pod ravnanjem Jaceka Kaspszyka Koncert za violončelo Witolda Lutosławskog, a sa svojim Daroch trijom debitantski album s djelima Debussyja, Ravela i Dvořáka. S prijateljima je osnovao i Poljski kvartet violončela.

    Tomasz Daroch, arhivska fotografijaNa koncertu u dobro posjećenoj palači Dverce Zagrebački solisti nastupili su u sastavu Sreten Krstić (koncertni majstor), Krunoslav Marić, Saki Kodama Bedić, Đana Kahriman, Mislav Pavlin i Ivan Novinc – violine, Hrvoje Philips i Marko Otmačić – viole, Smiljan Mrčela i Zlatko Rucner – violončela i Mario Ivelja – kontrabas. Već u prvoj točki, popularnom trostavačnom evergrinu Suita za gudače (Sarabande Gigue Badinerie) Arcangela Corellija, ansambl je oduševio sigurnim, kompaktnim i iskusnim muziciranjem. Potom je predstavljen i manje poznat spoj dva kraća stavka Maurica Ravela – jednog Preludija za klavir i Fuge iz suite Couperinov grob u obradi Steva Jonesa za gudače.

    U središnjoj i najzahtjevnijoj točki večeri – Koncertu za violončelo i gudače u A-duru Carla Philippa Emanuela Bacha, solist Tomasz Daroch istaknuo se ljepotom tona, muzikalnim fraziranjem i agogikom, posebice u središnjem, tragično intoniranom stavku Largo maestoso, uz spretno snalaženje u izrazito virtuoznim dijelovima brzih okvirnih stavaka. Još je ljepši bio njegov nastup u popularnom stavku Andante cantabile za gudački kvartet Petra Iljiča Čajkovskog s prekrasnom kantilenom savršenog legata i ekspresije. Zadovoljna publika nagradila je vrsnog umjetnika obiljem pljeska i dobila još jedan poklon – virtuoznu Dvadesetu etidu za violončelo solo Davida Poppera.

    Zagrebački solisti završit će ovu sezonu koncertom 7. lipnja u Hrvatskom glazbenom zavodu, a tada će biti predstavljena i iduća sezona od šest koncerata u HGZ-u s uglednim gostima.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 29. svibnja 2016.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike