U svečarskom ruhu

Lisinski subotom: Koncert u povodu 50. obljetnice Nagrade Milka Trnina, KD Vatroslav Lisinski, Zagreb, 15. rujna 2008.

  • Simfonijski orkestar HRTHrvatsko društvo glazbenih umjetnika poklonilo je pretplatnicima popularnog ciklusa Lisinski subotom svečani koncert kojim je 15. rujna obilježena pedeseta obljetnica dodjeljivanja nagrade Milka Trnina. Riječ je o najvažnijoj godišnjoj strukovnoj nagradi Društva kojom se ponose svi dobitnici među kojima su najistaknutiji hrvatski glazbeni umjetnici s velikim ugledom u domovini i svijetu. Ukupno 134 solista i komorna sastava, te 39 orkestara, ansambala, glazbenih ustanova i društava koji su dosad dobili nagrade i diplome Milka Trnina svjedoče o velikim zaslugama nagrađenih za doprinos ugledu hrvatske glazbene kulture.

    Tom impozantnom popisu pridružili su se sada laureati za proteklu godinu: gitaristica Ana Vidović, violinist Anđelko Krpan, pijanistica Martina Filjak, dirigent Zlatan Srzić, Predstava La Bohème Giacoma Puccinija splitskog HNK, Programska služba Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog, Gudački kvartet Porin i Dubrovački gitarski trio. Iako se čini da je to za jednu godinu previše nagrada i da se time na neki način umanjuje njihovo značenje, taj najveći broj nagrađenih dosad opravdan je svečanom obljetničkom prigodom.

    Uvertira iz opere Euriante Carla Marie von Webera u izvedbi Simfonijskog orkestra HRT-a pod ravnanjem maestra Nikše Bareze najavila je uvodni dio svečanosti s predstavljanjem najnovijih dobitnika nagrada i diploma Milka Trnina. Uručili su ih i obrazložili predsjednik žirija maestro Igor Gjadrov i članica Ljerka Očić,svojedobno i samo dobitnici te nagrade. Svečanost je popraćena prigodnim riječima predsjednika HDGU-a prof. Prerada Detičeka i muzikologinje Jagode Martinčević.

    Uslijedio je svečani koncert šestero prijašnjih laureata. Oboist Branko Mihanović, dvostruki dobitnik nagrade Milka Trnina (za solistički koncert i za nastup u Zagrebačkom puhačkom triju) izveo je Koncertni stavak u f-molu za obou i orkestar, op. 33 njemačkog romantičara Juliusa Rietza, u kojem se još jednom potvrdila njegova muzikalnost, ljepota tona i fraze, ali se ovaj put osjetio stanovit napor i tehnička nesigurnost u virtuoznijim pasažama.

    Sličan dojam ostavila je i violinistica Laura Vadjon u interpretaciji prvog stavka Koncerta za violinu i orkestar u A-duru K 219 Wolfganga Amadeusa Mozarta. Sopranistica Vlatka Oršanić izvela je Ariju Margarete L'altra notte in fondo al mare iz 3. čina opere Mefistofele Ariga Boita i još dojmljiviju ariju Lady Macbeth La luce langue iz 2. čina opere Macbeth Giuseppea Verdija kojom je postizala i najviše uspjeha u svojoj bogatoj karijeri, pružila je i bolji dojam.

    Što se tiče cjelovitog umjetničkog dojma posebo se svidio nastavak večeri u kojoj se prvo predstavila vrsna udaraljkašica Ivana Bilić. Izvedbom Koncerta za marimbu i gudački orkestar suvremenog francuskog skladatelja Emanuela Séjournéa dokazala je još jednom svoje virtuozno tehničko umijeće i muzikalnost.

    Pijanist Dalibor Cikojević posebno se zalaže za promociju djela hrvatskih skladatelja u domovini i inozemstvu. Papandopulov opus tu je na prvom mjestu, za što je i dobio nagradu Milka Trnina, a ovom prigodom to je u najboljem svjetlu potvrdio briljantnom izvedbom 1. stavka iz 3. koncerta za glasovir i orkestar Borisa Papandopula.

    Svečani koncert dobitnika nagrada Milka Trnina na najljepši je način završio nastupom mlade mezzosopranistice Dubravke Šeparović-Mušović. Njezin raskošni glas, izvrsna tehnika i sugestivnost glazbeno-scenskog izraza plijenio je u dvije reprezentativne arije – ariji Carmen o ljubavi L'amour est un oiseau rebelle iz 1. čina istoimene Bizetove opere i još dojmljivijoj ariji Dalile Mon coeur s'ouvre à ta voix iz 2. čina opere Samson i Dalila Camillea Saint-Saënsa.

    © Višnja Požgaj, KULISA.eu, 25. rujna 2008.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike