Neujednačenosti izvedbene kvalitete

Božićni koncert Zagrebačke filharmonije: dir. Ivo Lipanović, solistica: Inva Mula, sopran, Vokalni ansambl Husar & Tomčić, KD Vatroslav Lisinski, 16. prosinca 2016.

  • Zagrebačka filharmonija, Ivo Lipanović i Vokalni Ansambl Husar & Tomčić, foto: screenshot

    Obilju božićnih koncerata u prosincu pridružila se i Zagrebačka filharmonija koja je pod ravnanjem maestra Ive Lipanovića privukla mnogobrojnu publiku u Koncertnu dvoranu Vatroslava Lisinskog. Bio je to kombinirani program klasične i suvremenije glazbe te tradicionalnih božićnih pjesama. U izvedbama su sudjelovali ugledna albanska sopranistica Inva Mula i Vokalni ansambl Husar & Tomčić. Ta kombinacija pokazala se međutim upitnom najviše zbog neujednačenosti izvedbene kvalitete.

    Početak koncerta je mnogo obećavao. Orkestar je vrlo dobro izveo dva stavka iz suite Peer Gynt Edvarda Griega (Solvejginu pjesmu i U pećini gorskoga kralja). Potom je Mješoviti zbor uz orkestar izveo impresivni stavak Benedictus iz djela Naoružani čovjek (podnaslovljenog Misa za mir) Karla Jenkinsa (1944) izvedene 2000. godine na ulasku u novi milenij s posvetom žrtvama kosovske tragedije koja se zbivala u vrijeme nastanka djela. Taj stavak često se izvodi i zasebno, a karakterizira ga vrlo lijepi i dugački solo violončela na početku, koji je maestralno izveo vođa dionice Smiljan Mrčela.
    Inva Mula i Ivo Lipanović, foto: screenshot
    Sopranistica Inva Mula je u stilu velike svjetske dive otpjevala nekoliko prigodnih klasičnih arija iz opusa Giulija Caccinija (Ave Maria), Giuseppea Verdija (Ave Maria – arija Desdemone iz opere Otello), Maxa Regera (Marijina uspavanka) i Césara Francka (Panis angelicus). Pamtimo je doduše po boljoj glasovnoj kondiciji iz vremena njezinih najvećih uspjeha, ali je i ovom prigodom imponirala njezina muzikalnost, šarm i veliko pjevačko iskustvo. Svoje je točke izvodila naizmjence sa zborovima.

    Gotovo stotinu mladih polaznika Škole pjevanja Husar & Tomčić uglavnom se nisu najsretnije uklopili u taj ozbiljni program. U nekoliko različitih solističkih i zborskih formacija izvodili su uz orkestar tradicionalne hrvatske i strane božićne pjesme, ali u aranžmanima koji – pisani pretežito u rockerskom stilu i načinu pjevanja – nisu odgovarali tradiciji. Većinu ih potpisuje Saša Miočić (U to vrijeme godišta, Tri kralja jahahu, Veselje ti navješćujem, Reci Marijo, Baba Yetu…), a jednu i Ante Gelo (Zdravo budi mladi kralju). Iz tog izbora kao pozitivniji primjer izdvojili bismo apartnu pjesmu Baba Yetu (Oče naš) Christophera Tina skladanu za video-igru Civilization IV. Pjesma je bila nominirana za nagradu Grammy, kao jedina pjesma iz video-igara, koja je ikad ušla u izbor za tu nagradu. Čuli smo je u izvornoj inačici na svahili jeziku.
    Zagrebačka filharmonija i Vokalni Ansambl Husar & Tomčić, foto: screenshot
    Treba spomenuti i nepotrebno, a preglasno i loše ozvučenje koje je dodatno kvarilo dojam. Pa ipak, pjevači škole Husar & Tomčić imaju svoju publiku koja ih je oduševljeno pozdravljala i koja se u dodacima na poticaj dirigenta Lipanovića pridružila pjevanju naših najpoznatijih božićnih pjesama, poput Radujte se narodi ili U to vrijeme godišta. A na kraju službenog dijela programa sopranistica Inva Mula pridružila se zboru i orkestru u popularnoj francuskoj božićnoj pjesmi Sveta noć (Cantique de Noël /O Holy Night/)Adolpha Adama.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 26. prosinca 2016.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike