Šarmantna, melodiozna i koncizna glazba
Kućni koncert Iz Salona Očić, Jelena Očić, violončelo, Ljerka Očić, orgulje, 19. listopada 2017.
-
Na početku nove 23. sezone kućnih koncerata Iz salona Očić Društva za promicanje orguljske glazbene umjetnosti Franjo Dugan, 19. listopada predstavile su se sestre Očić, darovite hrvatske umjetnice međunarodne karijere i ugledne profesorice na Muzičkim akademijama - violončelistica Jelena u Amsterdamu, a orguljašica Ljerka u Zagrebu. Uz vlastite samostalne solističke karijere i komorno muziciranje s prijateljima, one redovito i međusobno surađuju, poglavito na iznimno zanimljivim projektima. Tako su se ovom prigodom ponovno udružile u zajedničkom muziciranju te oduševile publiku u Salonu Očić i slušatelje izravnog radio-prijenosa, priredivši još jednu iznimno zanimljivu i osebujnu koncertnu večer - ovaj put s rijetko izvođenim francuskim programom baroknih sonata za violončelo i orgulje.Interpretacija tog stilskog izričaja pravi je izazov za umjetnike, jer pruža velike mogućnosti vlastitog stvaralačkog udjela, naime sukreiranja i nadogradnje notnog predloška. Francuska barokna glazba uključuje manirizam, affetto koji dozvoljava čak i afektaciju, te rubato (odnosno krađu vremena) u slobodnom ritmu kretanja u skladu s parlandom francuskoga jezika, a bogata ornamentika pridonosi živosti i ekspresiji. Ukratko: ta je glazba šarmantna, melodiozna i koncizna i upravo su je tako doživjele i kreirale naše umjetnice u biranom programu francuskih baroknih majstora satkanom pretežito od plesnih stavaka. Bilo je tu i manje poznatih ali pažnje svakako vrijednih autora, kao što je Louis de Caix d´Hervelois (1670-1750), čiju smo 2. Suitu za violončelo i orgulje s pet živopisnih kontrastnih stavaka (Preludij, Tambourin, Musette, Air de chasse, Plainte, Gigue) čuli na početku večeri.
Lijepo se u tom francuskom baroknom programu ugnijezdila i dobro poznata suita Piecesen Concert (Prelude, Siciliene, La Tromba, Plainte, Air de diable) slavnog čembalista, orguljaša i teoretičara Françoisa Couperina (1688-1733), kao i Magnificat in d (Plein Jeu, Duo, Trio, Basse de trompete, Flutes, Dialogue) za orgulje-solo Jeana Françoisa Dandrieua (1682- 1738). I dok je Ljerka Očić orguljsku pratnju dinamički i taktilno pažljivo uskladila s delikatnim, paučinastim i prozračnim muziciranjem violončelistice Jelene Očić, njezin solistički nastup na kućnim orguljama pružio je svu raskoš i pompoznost zvuka na smion, nadahnut i elegantan način, igrajući se raznolikim registarskim bojama u imitaciji baroknog orkestra.
Koncert je zaključen s još dvije malo poznate skladbe – Drugom i Trećom Sonatom za violončelo i orgulje Jeana Baptista Barriera (1705-1747), violončelista i skladatelja kojeg su umjetnice kao i D´Herveloisa također otkrile i promovirale svojom osebujnom i maštovitom interpretacijom, posebice zahvaljujući uspjehu njihovog hvaljenog i već rasprodanog nosača zvuka nizozemske kolekcije Challenge Classics The BaRock Experience (s naglaskom na riječ rock) što znakovito asocira na originalni, suvremeni, improvizacijski i uzbudljiv stil interpretacije barokne glazbe na način sestara Očić.
Spomenimo još da su nakon nastupa na intimnom kućnom koncertu u salonu Očić Jelena i Ljerka Očić iduće večeri, 20. listopada, nastupile s istim ali nešto dopunjenim programom u odnosu na solističke skladbe za orgulje u većem i akustički raskošnijem prostoru - u Župnoj crkvi Bezgrješnog Srca Marijina na Jordanovcu u Ljerkinom ciklusu Orgulje i prijatelji. Radi se o ciklusu od pet humanitarnih koncerata za prihvatilište Marijin dom u sklopu župe BSM na Jordanovcu, a koji će završiti 25. studenog 2017. koncertom Musica speculativa u tumačenju mezzosopranistice Katarine Livljanić i orguljašice Ljerke Očić.
© Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 30. listopada 2017.
Piše:

Požgaj