Izostala angažirana podrška orkestra studentima

Studenti Muzičke akademije uz Zagrebačku filharmoniju, dir. Ivan Josip SkenderKDVL, 17. siječnja 2018



  • Koncerti Zagrebačke filharmonije za Muzičku akademiju u Zagrebu postali su redovita i korisna praksa kojom se studentima daje mogućnost da, najčešće  prvi put, nastupe uz profesionalni orkestar na putu prema ostvarenju svojih  ambicija. Nažalost, orkestar u takvim situacijama u pravilu ne uzima dovoljno ozbiljno svoju ulogu, odrađuje rutinski i ne trsi se dovoljno da mladim glazbenicima pruži angažiraniju podršku. Za pultom Zagrebačke filharmonije  na prvom ovogodišnjem koncertu posvećenom studentima, održanom 17. siječnja u velikoj Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog, bio je skladatelj i dirigent mlađe generacije - Ivan Josip Skender. Cijenjeni 36-godišnji umjetnik iz Varaždina studirao je u razredima profesora Željka Brkanovića, Vjekoslava Šuteja i Uroša Lajovica u Zagrebu, a  danas je aktualni dirigent Opere HNK u Zagrebu i docent na Odsjeku za dirigiranje, udaraljke i harfu na Muzičkoj akademiji. Njegovo iskustvo i znanje bili su dragocjeni u ovoj suradnji.

    Program tog tradicionalnog koncerta bio je ovaj put stjecajem okolnosti skraćen, jer zbog bolesti nažalost nije nastupila pijanistica Paula Ropuš iz razreda prof. Rubena Dalibaltayana, koja je trebala svirati Drugi koncert za klavir i orkestar u f-molu Frederica Chopina. Tako smo čuli tek preostala tri planirana studenta koji su pokazali svoje trenutačne domete različite kvalitete.

    Prva se predstavila  vrlo dobra oboistica Dunja Čolić iz Osijeka, studentica 5. godine u razredu prof. Branka Mihanovića. Dobitnica niza nagrada, s velikim iskustvom u nekoliko hrvatskih orkestara i ansambala, kao i u međunarodnom orkestru mladih Euphony, ogledala se u izvedbi Koncerta za obou u D-duru Richarda Straussa. To osebujno djelo nastalo je na poticaj Johna de Lancieoma - prvog oboista Filadelfijskog orkestra, te je zauzelo važno mjesto u rijetkom popisu literature za taj instrument. Oboisti ga vole jer je iznimno zahtjevno, a pisano je u obliku tri ulančana kontrastna stavka privlačne melodike i virtuoziteta uz pratnju malog orkestra kako bi se osjetljivom instrumentu poput  oboe pružila optimalna prilika za isticanje sviračkih kvaliteta, a koje mlada umjetnica bez sumnje posjeduje.



    Slijedio je nastup samouvjerenog i samodopadnog baritona Ivana Šimatovića, rođenog u Zagrebu a odraslog u Karlovcu. Student je 5. godine solo-pjevanja u razredu prof. Giorgia Suriana. Iza njega je također stanovito iskustvo s nekoliko opernih uloga u studentskim produkcijama, a na ovom se koncertu  predstavio virtuoznom arijom Figara Largo al factotum iz 1. čina opere Seviljski brijač Gioachina Rossinija. Njegov nastup nažalost nije pjevački zadovoljio jer je bio nepotrebno isforsiran, pogotovo kod visokih tonova, uz to upitne intonacije i dikcije. S obzirom na scensku pokretljivost i šarm, bilo bi nužno kontrolirati snagu i što prije je svesti u prave okvire.

    Na kraju koncerta nastupila je najmlađa sudionica programa - temperamentna Zagrepčanka Tonka Javorović, 19-godišnja studentica violončela iz razreda prof. Valtera Dešpalja, koja je  ostavila  i najbolji dojam večeri. S više osvojenih nagrada na regionalnim, državnim i međunarodnim natjecanjima te višestrukim angažmanom u orkestrima mladih Europske unije, mlada umjetnica je interpretirala reprezentativni Prvi koncert za violončelo i orkestar u a-molu Camilla Saint- Saënsa. Posebno su impresivne bile muzikalne i tonski prelijepo oblikovane kantilene, kao i virtuozne pasaže, prvenstveno u posljednjem od tri kontrastna ulančana stavka, kojim efektno završava djelo ali i koncert  studenata Muzičke akademije uz pratnju Zagrebačke filharmonije pod ravnanjem Ivana Josipa Skendera.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 22. siječnja 2018.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike