Izražajne interpretacije

Zagrebačka filharmonija za Muzičku akademiju, KDVL 1. lipnja 2018.



  • Tradicionalna suradnja Zagrebačke filharmonije s Muzičkom akademijom u Zagrebu iznjedrila je još jedan uspješan koncert koji je predstavio petero vrsnih solista i jednog dirigenta. Svi su istaknuti studenti Akademije, dobitnici više nagrada na međunarodnim natjecanjima, te su pokazali uistinu visoku tehničku razinu ali i muzikalnost, što nesumnjivo otvara vrata karijeri. Zagrebačka filharmonija pružila im je, uz neznatna odstupanja, zdušnu profesionalnu podršku u akustički idealnom prostoru Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog, ali nažalost pred manjim brojem posjetitelja od očekivanog. Dirigentska palica povjerena je ne nekom od provjerenih i iskusnijih dirigenata ili profesora dirigiranja nego 30-godišnjem diplomiranom i višestruko nagrađivanom harmonikašu  Stjepanu Vugeru , aktualnom studentu  dirigiranja u razredu prof. Mladena Tarbuka. Mladi je dirigent debi ostvario u siječnju prošle godine upravo sa Zagrebačkom filharmonijom, a ima dragocjena iskustva ne samo kao solist i pedagog na harmonici, nego i kao dirigent Akademskog harmonikaškog orkestra Ivan Goran Kovačić, Zbora te HOKUD-a Sloboda, a surađivao je i sa Simfonijskim orkestrom HRT-a, Akademijom dramske umjetnosti i HNK u Zagrebu i Muzičkom akademijom u Puli. Vidjelo se to i osjetilo i na ovom njegovom sigurnom nastupu koji se odlikovao elegantnom i preciznom manualnom tehnikom te dobrom komunikacijom s orkestrom i solistima u prilično zahtjevnom programu.

    Prvi se predstavio 19-godišnji slovenski trubač Peter Firšt iz Celja, student  druge godine Muzičke akademije u Zagrebu u razredu prof. Marina Zokića. Čisto je, lijepim tonom i virtuozno izveo na pikolo trublji kratki ali efektni Koncert za trubu i orkestar u D-duru njemačkog baroknog skladatelja Johanna Friedricha Fascha.

    Koncert za violu i orkestar
    britanskog skladatelja 20. stoljeća Williama Waltona interpretirala je najmlađa sudionica večeri - 19-godišnja Zagrepčanka Dagmar Korbar, koja je primljena na Muzičku akademiju s tek 13 godina i sada je studentica pete godine u razredu prof. Milana Čunka. Iako mjestimice pretiha, što je uostalom i u prirodi njezinog instrumenta, mlada je umjetnica pokazala zavidnu tehničku vještinu, prelijepi ton i muzikalno fraziranje, naročito uspješno u drugome stavku.



    Dvije popijevke iz ciklusa Rückert Lieder za glas i orkestar njemačkog romantičara Gustava Mahlera otpjevala je varaždinska sopranistica Natalija Kralj - studentica 4. godine iz razreda prof. Martine Gojčete Silić. Sa stanovitim iskustvom na koncertnom i opernom podiju, umjetnica je lijepom bojom dramskog glasa  i solidnom tehnikom - koju će morati još dodatno izbrusiti u najvišim forte tonovima, vrlo dobrom dikcijom i dojmljivom interpretacijom  izvela dva impresivna naslova: Ich bin der Welt abhanden gekommen i Um Mitternacht, dok su se u orkestru između ostalih istaknuli solisti na engleskom rogu i oboi.

    Rijetki su solistički nastupi za kontrabas i orkestar. Zato smo s posebnim zanimanjem odslušali Koncert u fis-molu ruskog dirigenta Sergija Koussewitzkog, koji je karijeru počeo kao virtuoz na kontrabasu, te je 1905. napisao taj reprezentativni koncert koji je izveo 25-godišnji Iikka Järvi iz Finske, od 2017. zagrebački student u razredu prof. Nikše Bobetka. Iza njega su brojni solistički, komorni i orkestralni nastupi u domovini i drugim zemljama, tako da je svoje znanje, iskustvo i vrsnost interpretacije pretočio i u to nezaobilazno repertoarno djelo za kontrabas, maksimalno istaknuvši ljepotu tog najdubljeg gudačkog instrumenta.

    Posljednji nastup bio je ujedno vrhunac večeri. Predstavila se sjajna flautistica Lucija Stilinović iz  Zagreba, studentica pete godine u razredu Renate Penezić. Sa 23 godine mlada umjetnica ima već impresivnu karijeru. Dodiplomski studij završila je na Kraljevskom konzervatoriju u Antwerpenu, usavršavala se u Lichtensteinu, New Yorku i Strasbourgu, osvajala prve nagrade te o.g. položila i audiciju za Mediteranski orkestar mladih pod umjetničkim vodstvom Kazushija Ona, s kojim će na ljeto ići na turneju po Francuskoj. Savršenu tehniku, izražajnu interpretaciju, ljepotu tona i muzikalnost pokazala je u sjajnoj izvedbi Koncerta za flautu i orkestar uglednog danskog violinista, kompozitora i dirigenta Carla Nielsena (1865-1931) uz odličnu suradnju Zagrebačke filharmonije i dirigenta Stjepana Vugera, dakako uz ovacije zadovoljne publike.

    Program:
    Johann Friedrich Fasch: Koncert za trubu i orkestar u D duru 
    William Walton : Koncert za violu i orkestar
    Gustav Mahler: Rückert Lieder
    Serge Kousewitzky: koncert za kontrabas i orkestar u Fis-molu
    Carl Nielsen: Koncert za flautu i orkestar


     © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 4. lipnja 2018.

                                                   

     

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike