Besprijekorna tehnička izvedba
Studenti Muzičke akademije uz Zagrebačke soliste; Koncert na dar, Koncertna dvorana Blagoje Bersa, 14. siječnja 2019.
-
U povodu Dana Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu, Zagrebački solisti priredili su tradicionalni Koncert na dar, ugostivši u Koncertnoj dvorani Blagoje Bersa troje studenata u solističkim ulogama, a u dvije točke programa ansamblu se pridružilo još toliko vrsnih mladih gudača Akademije, koji su ravnomjerno raspoređeni između iskusnih Zagrebačkih solista pridonijeli punijem i impresivnijem zvuku tog dobro uvježbanog gudačkog orkestra u cjelini, na čelu s koncertnim majstorom Sretenom Krstićem, naročito u završnoj točki - popularnoj i inspirativnoj Suiti iz Holbergova vremena, op. 40 Edwarda Griega.Koncert je međutim počeo u komornom stilu izvedbom 1. stavka (Allegro moderato) iz Koncerta za violončelo i orkestar u D-duru, op. 101 Josepha Haydna u izvedbi violončelistice Romane Šimbera i dvanaestero Zagrebačkih solista. Rođena 1995. u Sloveniji, Šimbera je rano počela učiti violončelo te je već s dvanaest godina primljena na Konzervatorij za glazbu i balet u Ljubljani u klasu prof. Karmen Pečar, da bi drugu godinu studija nastavila na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u razredu prof. Krešimira Lazara. Sada je apsolventica magistarskog studija u razredu prof. Monike Leskovar. Osvojila je više nagrada na međunarodnim natjecanjima, te se 2014. plasirala u finale eurovizijskog natjecanja mladih glazbenika kao predstavnica Slovenije.
Odabrani Haydnov stavak zahtijeva od solista visoku tehničku vještinu u virtuoznim pasažama i opsežnoj kadenci, te lakoću i izražajnost dviju tema. Mlada umjetnica je muzikalno, ali i tonski prigušeno uz određene tehničke nedostatke izvela zahtjevnu solističku dionicu, iz koje bi mogli izdvojiti uspješnu kadencu.
Druga točka programa bio je Koncert za klavir i gudački orkestar istaknutog ruskog skladatelja 20. stoljeća Alfreda Schnittkea. Njegovo zrelo djelo iz 1979. u trajanju od dvadesetak minuta nema odvojene stavke, nego u neprekinutom nizu upliće desetak promjena tempa s nekoliko efektnih gradacija, uokvirenih mirnom solističkom klavirskom dionicom na početku i na kraju djela. Veći sastav gudačkog orkestra karakteriziraju izraziti klasteri ili pak snažna dijatonska suzvučja u srazu s klavirom, koji ima široki prostor za lirsku refleksiju ali i sukobljene ritmove u silovitim akordima.Solist Viktor Čižić, rođen u Zagrebu 1996, student je pete godine klavira u razredu docenta Filipa Faka. Uz pijanističku praksu i nastupe uz simfonijske i komorne ali i jazz-orkestre, bavi se također improvizacijom i skladanjem, s naročitim afinitetom prema suvremenoj glazbi. Stoga je njegova izvedba upravo toga Schnitkeovog osebujnog i rjeđe izvođenog koncerta bila koliko neočekivana, toliko i opravdana, te nadasve uspješna.
Trolist studenata solista Muzičke akademije uz Zagrebačke soliste zaključen je nastupom sjajne 20-godišnje flautistice Barbare Kšenek, studentice druge godine iz razreda prof. Karoline Šantl Zupan. Mlada umjetnica već je osvojila nekoliko nagrada na domaćim i međunarodnim natjecanjima flautista i komornih sastava, pa je to dragocjeno iskustvo prezentirala i na ovom nastupu impresivnom izvedbom popularnog Koncerta za flautu i gudače u a-molu Johanna Sebastiana Bacha. Bila je to zapravo transkripcija njegovog poznatog Koncerta za čembalo i orkestar u f-molu, BWV 1056 koja je besprijekornom tonskom i tehničkom izvedbom svih sudionika - posebice u pijevnom Largu praćenom pizzicatom i završnom virtuoznom Prestu, tom komornom remekdjelu pružila drugačiju tonsku sliku i izražajnost na radost glazbenika i publike.
Program:
J. Haydn: 2. koncert za violončelo i orkestar u D-duru, Hob. VIIb/2, Op. 101
Allegro moderato
Romana Šimbera, violončelo,
A. Schnittke: Koncert za klavir i gudački orkestar
Viktor Čižić, klavir
J. S. Bach: Koncert za flautu i gudače u a-molu BWV 1056
Barbara Kšenek, flauta
E. Grieg: Suita iz Holbergovog vremena
© Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 28. siječnja 2019.
Piše:

Požgaj