Inspirativan sklad izvedbe

Koncert Kvarteta Porin i klarinetista Domagoja Pavlovića, Lisinski, 24. travnja 2019.



  • Na trećem koncertu 13. koncertne sezone Gudački kvartet Porin ugostio je u sklopu lijepo sročenog programa uglednog klarinetista Domagoja Pavlovića, solo-klarinetista Simfonijskog orkestra HRT-a i člana Zagrebačkog puhačkog trija. Pavlović je diplomirao i magistrirao na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u razredu Josipa Tonžetića i pripada samom vrhu hrvatske klarinetističke elite. Njegov doprinos koncertu u Kvintetu za gudački kvartet i klarinet u h-molu, op. 115 Johannesa Brahmsa bio je dragocjen, što se vidjelo i čulo ne samo po kvaliteti izvedbe nego i po većem zanimanju publike od uobičajenog.

    Gudački kvartet Porin, koji je prošle godine obilježio 20. godišnjicu djelovanja u sastavu Ivan Novinc, 1. violina, Val Bakrač, druga violina, Lucija Brnadić, viola i Neva Begović, violončelo, izveo je na početku večeri Treći Gudački kvartet u D-duru, op. 18 Ludwiga van Beethovena. Ta ljupka glazba pripada ranim majstorovim djelima, nastalima još pod utjecajem Haydna i Mozarta, u kojoj se zrcali vedrina i optimizam, posebice u završnom Prestu. U početnom Allegru bilo je doduše nešto nepreciznosti u delikatnijim brzim pasažima, ali je zato najbolji dojam ostavio vrlo lijepi Andante con moto s izražajnom melodijskom temom namijenjenoj prvoj violini.

    U prilično opsežnom opusu Brahmsovih komornih djela, Kvintet za gudački kvartet i klarinet u h-molu, op. 115 zauzima istaknuto mjesto. Često je izvođen i sniman, a klarinet mu daje dodatnu kolorističku dimenziju koja se lijepo uklapa u korpus gudača. Domagoj Pavlović se ljepotom tona, besprijekornom tehnikom i muzikalnim stilskim izričajem savršeno uklopio u izvedbu, inspiriravši i ostale sudionike na skladno zajedništvo. Četiri kontrastna stavka, četiri različita ugođaja povezana u dojmljivu cjelinu, pružila su glazbenicima mogućnost da se pokažu u najboljem izdanju. Dakako, predvođeni klarinetom, glavnim nositeljem pijevnih tema i melodija, ali i ostalima kojima je autor dao istaknutije dionice, poput primjerice prve violine u drugom ili violončela u posljednjem stavku.

    Posebno je bio dojmljiv drugi stavak – Adagio, u kojem je klarinet praćen gudačima con sordino pružio izniman, bajkovit ugođaj. Živosti su pridonijeli  kontrasti u tempu i tehnici sviranja, primjerice s pizzicatima u duhovitim vrckavim epizodama. Publika je zadovoljstvo izrazila dugim pljeskom i zacijelo će sa zanimanjem doći i na završni koncert sezone 5. lipnja, kada će specijalni gost biti kontrabasist Žorž Draušnik pod motom Godine uz umjetnost.

    Program:
    Ludwig van Beethoven: Gudački kvartet u D-duru, op. 18, br. 3
    Johannes Brahms: Kvintet za gudački kvartet i klarinet u h-molu, op. 115

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 8. svibnja 2019.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike