Ambiciozan program amaterskog ansambla

Koncert Simfonijskog društvenog orkestra Romerike, Norveška, HGZ, 31. svibnja 2019.



  • Simfonijski društveni orkestar norveške pokrajine Romerike osnovan je 1969. godine, udruživanjem nekoliko lokalnih orkestralnih društava. U povodu obilježavanja 50. godišnjice postojanja Udruga za razvoj glazbeno-scenskog stvaralaštva i umjetničke produkcije Hrvatska filharmonija, na čelu s violinistom Marijanom Modrušanom, organizirala je koncert u HGZ-u na kojem se taj amaterski komorni orkestar od 50-tak članova predstavio u suradnji s hrvatskim solistima – sopranisticom Klasjom Modrušan i pijanistom Filipom Fakom, a za dirigentskim pultom bio je agilni umjetnički ravnatelj orkestra Jan Ola Amundsen. Zahvaljujući organizatoru te Hrvatsko-norveškom društvu u Zagrebu i Veleposlanstvu kraljevine Norveške u Republici Hrvatskoj te pokrovitelju Gradskoj skupštini Grada Zagreba, posjet publike bio je vrlo dobar, sa srdačnom dobrodošlicom gostima.

    S obzirom na to da taj amaterski ansambl njeguje širok repertoar - od klasičnih programa preko novogodišnjih i dječjih koncerata do opera, zborova i drugih projekata, osnovni mu je cilj pružanje solističkih nastupa mlađim generacijama umjetnika uz simfonijski orkestar. U ovoj prigodi program se sastojao od skladbi pretežito poznatih norveških i hrvatskih skladatelja Johana Halvorsena, Blagoja Berse i Edvarda Griega, ali i opernih arija Wolfganga Amadeusa Mozarta i Charlesa Gounoda. Sopranistica Klasja Modrušan, pročelnica odjela solo-pjevanja na Glazbenoj školi Blagoje Bersa u Zagrebu, vrlo ambiciozno ali bez dovoljno pokrića posegnula je za zahtjevnim arijama Donne Anne (Orsaichi l onore) iz Mozartove opere Don Giovanni i Marguerite (Arija o nakitu) iz opere Faust Charlesa Gounoda. Pjevala ih je s naporom, opterećeno, nedovoljno fokusiranim i nekontroliranim forte tonovima. Nešto bolje su bile solo-popijevke Seh duš dan Blagoja Berse i Solvejgina pjesma Edwarda Griega.



    Solidan norveški komorni orkestar Romerike na čelu s koncertnom majstoricom Andreom Manger, koja je diplomirala violinu na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u razredu prof. Vinka Fabrisa i stalna je članica Orkestra Norveškog radija u rodnom Oslu, predstavio se u vrlo dobrom amaterskom izdanju unatoč preglasnim forte dijelovima. Izveo je romantični program s  dva ulomka iz Suite ancienne, op. 31 norveškog  skladatelja, dirigenta i violinista Johana Halvorsena (poletnu i bučnu Intratu i ljupku Sarabandu), te nježnu Idilu  Blagoja Berse.

    Vrhunac večeri postignut je na kraju, izvedbom popularnog Koncerta za klavir i orkestar u a-molu, op. 16 Edwarda Griega, u kojem je solist bio sjajni hrvatski umjetnik i vrstan komorni glazbenik Filip Fak, stalni pijanist Zagrebačke filharmonije i docent na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Bio je siguran, muzikalan,  virtuozan i snalažljiv u odnosu na nesavršen orkestar, posebice u opširnoj kadenci u prvom stavku i prelijepom pjevnom Adagiu koji priprema energični i poletni Finale u stilu norveškog narodnog plesa. Oduševljena publika uzvratila je opravdanim ovacijama.

    Program:
    V. A. Mozart:
    Don Giovanni, Orsaichi l onore
    Charles Gounod: Faust, Arija o nakitu
    Blagoje Bersa: Seh duš dan
    Edward Grieg: Solvejgina pjesma
    Johan Halvorsen: Suite ancienne, op. 31, Intrata, Sarabanda
    Blagoje Bersa: Idila
    Edward Grieg: Koncerta za klavir i orkestar u a-molu, op. 16

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 4. lipnja 2019.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike