Privlačna glazbena fuzija

Zagrebačka filharmonija, Off ciklus: The Beatles - All You Need Is Love, Koncertna dvorana Lisinski, 4. prosinca 2020.



  • Kao i mnogi simfonijski orkestri na svijetu, i Zagrebačka filharmonija ima svoj lakši i recimo, popularniji dio programa u okvirima svojih ciklusa koncerata, tako da se ne bave samo ozbiljno-glazbenim formama simfonija i solističkih koncerata. Taj trend u svijetu nije nov, a sve pod egidom popularizacije programa koncerata ozbiljne glazbe. Navodno će tada publika pohrliti i na koncerte zahtjevnijeg programa, ali izgleda da se to ne događa jer svatko hrli ponovno i ponovno čuti muziku koja je unutar njegovih obzora ili koja ga opušta i zabavlja, ne zahtijevajući puno slušalačke angažiranosti i odgonetanja.

    Jedan od takvih pothvata iz trenda u kojem već odavna sudjeluje i Zagrebačka filharmonija u svojim off-koncertima, svirajući i uživo filmske glazbe uz projekcije, bili su i aranžmani hitova, pa i rjeđe sviranih brojeva iz velikog opusa Beatlesa, koji su obilježili epohu pop-glazbe. Za njima je ludio tinejdžerski svijet, a poslije i svi malo stariji mudraci koji su vodili rasprave tko je bolji: Beatlesi ili Rolling Stonesi. Kamilica ili nešto žešće? Jedno je sigurno, Rolling Stonesi dugovječno još opstaju s uvijek svježim provokacijama, a  Beatlesi su se razišli i nastavili zasebne karijere, postali klasika, a prije svega karizmatični John Lennon koji je postao i svojevrsnom ikonom, osobito nakon tragične smrti od ubojičina metka.



    Svakako se u tom Beatlesima izazvanom pothvatu Filharmonijinim sviračima moraju pridružiti i svirači vještiji u toj vrsti glazbe. Tako je nastala još jedna fuzija, u kojoj se na istom zadatku nalaze izvođači različite izobrazbe. Pred mješovitim ansamblom se kao dirigent pojavio Jure Bučević, čija biografija hvali njegovo vladanje s nekoliko instrumenata, ali i članstvo u splitskom Triatlon klubu. Kao da današnje vrijeme govori - ako nisi svestran, ne možeš biti niti dirigent. No Bučević ostaje dirigent na osnovnoj razini koji više prati glazbu nego što ju vodi, a to čini uljudno i nenametljvo.

    Kako to biva za tu vrstu koncerata, on je opremljen i nekom vrstom svjetlosnih efekata koji podcrtavaju glazbena zbivanja. Aranžmane za taj šaroliki i jedinstveni sastav napravila je ponegdje u jazzy-stilu, ponekad blisko filmskoj glazbi i natruhama američkog načina Olja Dešić, koja je na sličnim projektima radila s Klapom Cambi i u kazalištu, miješajući žanrove i sastavljajući ih u privlačnu cjelinu. A to se danas nosi.



    Filharmoniji su se kao svirači pridružili i gitarist Ivan Pešut, saksofonist Jošua Kovačević, a kao osobita zvijezda i Zvjezdan Ružić na pianotronu, mješavini koncertnog klavira i melotrona, jednoj od prvih vrsta sintesajzera, koji je već jednom za jazz-album zaslužio višestruki Porin. Privlačni beatlesovski repertoar kretao se od skladbi koje ne znaju baš svi, do onih najpopularnijih koje i djeca vole poput Obladi Oblada, Michelle ma belle, a za godinu Beethovena ubacio se i motiv njegovih najpoznatijih simfonija, osobito u All You Need is Love, po kojoj je nazvan koncert, a i  malo se improviziralo. A ništa ne može proći i bez Let it Be i na kraju Hey Jude sa solističkim saksofonom, violom, solo gitarom i majestetičnim pianotronom, koja je u velikom crescendu okončala koncert na kojem je, dakako uživo, bilo zadovoljnih slušatelja koliko to korona-mjere dozvoljavaju, a ostali su mogli poslušati snimku i neopterećeni prostorom dvorane, dati si oduška i pjevati.

    © Maja Stanetti, KLASIKA.hr, 11. siječnja 2021.

    Izvođač: Zagrebačka filharmonija
    Program: The Beatles
    Dirigent: Jure Bučević
    Aranžmani i glazbeni producent: Olja Dešić
    Gitara: Ivan Pešut
    Saksofon: Jošua Kovačević
    Pianotron: Zvjezdan Ružić

Piše:

Maja
Stanetti

kritike