Vješto sviranje upitnih obrada
Zagrebačka filharmonija, Off ciklus: Queen, Lauba, 22. siječnja 2021.
-
U svom Off ciklusu Zagrebačka filharmonija se nakon nedavnih Beatlesa dohvatila i Queena. Popularnije od popularnijeg, a i podsjećanje na lude dane jedne a onda i druge generacije. I zapravo u novoj, transponiranoj verziji izvodi ono što je postalo opća baština popularne glazbe.U Laubi, prostoru taman po mjeri sličnim navodno izazovnim zbivanjima, drukčijim zbivanjima, bilo je ljudi u skladu s korona-propisima, a ostalo se moglo čuti i vidjeti putem streama, što pomalo postaje nova virtualna realnost. Dotle nitko ne može zamijeniti koncert uživo, a protagonisti možda i ne bi bili sretni da se čuju bez pomagala i pomagala kad sami sebi postaju najbolji na svijetu i okolici. Ali što je, tu je. Kvartet trombona uza prigodno angažirane glazbenike odlučio je izaći iz sjene, one kada broje taktove do sljedećeg nastupa i kad se ukaže prilika da otpušu sve pred sobom, čemu se uz maksimalnu disciplinu othrvaju. O toj trombonističkoj frustraciji brojanja taktova do nastupa obavijestio je voditelj konferanse kroz koncert u stilu jazz-koncerata, a urednu dirigentsku koordinaciju osigurao je Veton Marevci.
I stvarno si je kvartet dao truda. Što solo, što u suradnji s angažiranim glazbenicima. Filharmonijin ostatak, prije svega violinski korpus, poslužio je kao zvučna kulisa. Gudači su, uz jedan ozbiljni (vokalni solo) koncertnog majstora u Who Wants to Live Forever, činili tek tepih za tromboniste koji su si u zamahu osvojene važnosti, dali gušta. A oni su se pak od Queena stilom odmetnuli na početke prošlog stoljeća, imaginarno ploveći po Mississipiju. Za slušatelje udobno, a samo transponirano u prigodne dionice. Bez imalo želje ili možda namjere da bude drukčije doli svidljivo i izvođačima po volji. Za bilo kakav iskorak dobro bi došao ambiciozniji upućeni kompozitor. Ali to bi svima zadalo više posla i upitnu naklonost publike koja se želi odmoriti uz poznato, a ne uz nedajbože neku provokaciju ili originalni pogled na dobro i manje znane hitove Queena.Svi su se veselili čuti već znano, trud i ishod izvedbe trombonista bio je za pet, a među angažiranim glazbenicima istaknuo se vokal gitarista Matije Moslavca iz pridruženog benda na solidnim temeljima klavira Berislava Arlavija, uz koordinaciju dirigenta Marevcija.
Do sljedećeg pothvata zanemarenih instrumenata kojem se uglavnom sudionici neizmjerno vesele uz blagonaklonost publike željne koncerata, nema druge doli slušati snimke Queena s CD-a ili Youtubea. Osobno sam pobornik koncerata uživo, ali čekam neki iskorak, a ne samo neupitnu vještinu sviranja i upitnu obradu neuravnotežena zvučanja ponajvećih hitova koji su se množili prema kraju dvosatnog koncerta. Iskru utjehe u moru šablona pružili su proplamsaji solista.
© Maja Stanetti, KLASIKA.hr, 29. siječnja 2021.
Zagrebačka filharmonija
Kvartet trombona: Mario Šincek, Ivan Mučić, Marin Rabadan, Goran Glavaš
Dirigent: Veton Marevci
Piše:
Stanetti