Glazbenom suradnjom do nove škole
Gudački kvartet Rucner i mladi sisački glazbenici za novu Glazbenu školu Frana Lhotke u Sisku: Ciklus koncerata Četiri godišnja doba - Proljeće, Koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog, 13. travnja 2021.
-
Ciklus koncerata Četiri godišnja doba otvorio je Gudački kvartet Rucner s Proljećem počevši svoju devetnaestu sezonu u utorak, 13. travnja 2021. Malobrojnu, vjernu publiku privukao je u Malu dvoranu Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog program i gosti – učenici Glazbene škole Frana Lhotke iz Siska. U potresu od 29. prosinca prošle godine ostali su bez svoje školske zgrade, a brojnim nastupima nastojali su pokazati što im škola znači u sadašnjem trenutku i mogućem odabiru životnoga poziva. Gudački kvartet Rucner pružio im je priliku da glazbom progovore i osvijeste kod mnogih ljubitelja glazbe i svih onih kojima je stalo potrebu nastavka djelovanja jedine srednje glazbene škole u tom dijelu Sisačko-moslavačke županije. I ovaj put potvrdili su iskusni glazbenici trajnu brigu o mladim budućim glazbenicima ugošćujući ih na koncertima.Program koncerta bio je podijeljen u dva dijela, a razdvojio ih je kratki film u kojem su zabilježeni neki trenutci nastave u novim okolnostima u sisačkoj glazbenoj školi. Prvom skladbom Uskrsne varijacije prisjetili su se članovi Gudačkoga kvarteta Rucner dugogodišnjeg prijatelja i suradnika skladatelja Josipa Magdića (rođenog 19. ožujka 1937., preminulog 26. studenoga 2020.). Skladba nastala 1994. godine u (ratnom) Sarajevu pisana je za orgulje, a 2007. Magdić ju je preradio za gudački kvartet (kao op. 163b) i posvetio Gudačkome kvartetu Rucner. Tema je poznata hrvatska pučka popijevka Uskrsnu Isus doista iz zbornika Cithara octochorda, čije prvo izdanje je objavljeno 1701. godine u Beču.
Iz klasičnog repertoara za gudački kvartet odabrali su glazbenici 32. Gudački kvartet u C-duru, op. 33 br. 3 Ptičji, treći po redu iz opusa Ruski kvarteti. Nastali 1781. godine, po prilici na sredini Haydnova opusa za gudačke kvartete, odaju značajke njegova majstorstva u profiliranju tematske građe i pratnje podjednako u svim dionicama. Kratki motiv ptičjega pjeva sadržajno povezuje ovu skladbu s proljećem. U odnosu na smireni, polagani tempo teme i dviju Uskrsnih varijacija Josipa Magdića, poznati Haydnov Ptičji-kvartet prikazao je Gudački kvartet Rucner kao intonativno sigurno i uigrano sviračko tijelo čije se tečno sviranje rasprostiralo u širokom dinamičkom rasponu bez neusiljenih najglasnijih vrijednosti.Priliku da sviračke vještine pokažu publici dobilo je dvoje učenika osnovne glazbene škole: Sara Kolar, učenica 4. razreda violončela u klasi prof. Dore Merle i Josip Ivšić, učenik 3. razreda saksofona u klasi prof. Natalije Jarec. Uz pratnju Gudačkoga kvarteta Rucner, Sara Kolar izvela je Elegiju Rudolfa Matza (1901-1988), a Josip Ivšić Easy Blues Armanda Ghidonija (1959). U prvome stavku Zart und mit Ausdruck (Nježno i izražajno) iz ciklusa Fantasiestücke, op. 73 Roberta Schumanna (1810-1856) nastupila je kao solistica na klarinetu Ana Maria Topalović, učenica 4. razreda srednje glazbene škole iz klase prof. Danijela Majcena.
Mladi glazbenici imali su pravu potporu domaćina – članova Gudačkoga kvarteta Rucner. Muzicirajući zajedno s njima, skladno i nadahnuto približili su publici ozračje nastave u svojoj glazbenoj školi iz koje su do danas potekli, a po svoj će prilici i u budućnosti pristizati mladi glazbenici spremni prihvatiti sve izazove glazbeničkoga zvanja. Stoga učenicima Glazbene škole Frana Lhotke treba što prije omogućiti da glazbeno obrazovanje nastave u novoj školi, za čiju se izgradnju zalažu onim što doista vole – glazbom, vjerujući u uspjeh svojih nastojanja.© Snježana Miklaušić-Ćeran, KLASIKA.hr, 12. svibnja 2021.
Piše:

Miklaušić-Ćeran