Strastvene izvedbe mladih pijanista

Pleyel Svetislava Stančića, Mia Pečnik i Zvjezdan Vojvodić, klavir, Hrvatski državni arhiv, 7. studenog 2021.

  • Pijanistica Mia Pečnik

    U nedjelju 7. studenog u Hrvatskom državnom arhivu održan je još jedan zanimljiv koncert ciklusa Pleyel Svetislava Stančića. Voditelj ciklusa Danijel Gašparović ugostio je na restauriranom vrijednom profesorovom klaviru iz 1911. dvoje odličnih mladih pijanista koji su u svakom slučaju opravdali ukazano im povjerenje, stečeno na temeljima reprezentativnih biografija. 21-godišnja Mia Pečnik (2000) i tri godine mlađi Zvjezdan Vojvodić (2003) rođeni su u Zagrebu, srednju školu klavira su završili u razredu prof. Ivanke Kordić u Glazbenoj školi Vatroslava Lisinskog, a daljnje školovanje nastavili su u inozemstvu. Izdvojit ćemo tek najvažniji dio uspjeha na zvjezdanom putu njihove karijere.

    Pleyel Svetislava StančićaMia Pečnik 2019. postigla je sjajan uspjeh na prijemnom ispitu u Visokoj školi za glazbu i ples u Kölnu. Bila je prvoplasirana između 300 kandidata i trenutačno je studentica treće godine u klasi prof. Andreasa Frölicha, a Zvjezdan Vojvodić od ove jeseni studira na Royal College of Music u Londonu pod vodstvom profesora Dorijana Leljaka i Iana Jonesa. Oboje su osvojili najviše nagrade na mnogobrojnim nacionalnim i međunarodnim natjecanjima, često su nastupali, te su svoje vrline pokazali i na ovom nastupu, izvodeći skladbe Beethovena, Chopina, Medtnera, Wagnera i Liszta. Podijelili su predviđeni termin koncerta, a na kraju su za dodatak nastupili četveroručno s dvije kraće skladbe Christopha Willibalda Glucka (tema iz Gluckove opere Orfej i Euridika) i Ivane Lang (Galop).

    Prvi dio koncerta pripao je Miji Pečnik, koja je otprve osvojila publiku opuštenom, poletnom i virtuoznom izvedbom Ronda a capriccio u G-duru, op.129 Ludwiga van Beethovena, pod naslovom Bijes nad izgubljenim grošem. Slijedile su dvije skladbe Frederica Chopina: Nocturno u cis-molu, op.27 br.1 s neodoljivom pijevnom kantilenom i znamenita Sonata u b-molu, op.35, br.2 s vrhuncem u završnim stavcima – osjećajnom i dramatičnom Posmrtnom maršu i munjevitom Prestu.

    Pijanistica Mia Pečnik, profesorica Ivanka Kordić i pijanist Zvjezdan VojvodićU drugom dijelu koncerta nastupio je Zvjezdan Vojvodić. Na početku je izveo manje poznatu romantičnu Sonatu u a-molu (Reminiscenza), op.38 br. 1 iz ciklusa Zaboravljene melodije ruskog pijanista i skladatelja njemačkog podrijetla Nikolaja Karloviča Medtnera. Slijedila je Isoldina ljubavna smrt Richarda Wagnera u prilično nespretnoj virtuoznoj obradi Franza Liszta u kojoj dojmljiva tema nije mogla doći do punog izražaja zbog preguste i agresivne pratnje u lijevoj ruci, koja je pokušala dočarati čitav orkestar. Nakon tog nezahvalnog ali uspješno savladanog odabira, bolji dojam pružila je završna točka, Lisztova Fantazija quasi sonataPoslije čitanja Dantea. Bila je to nadasve dojmljiva, pažljiva i strastvena izvedba kojom je na najljepši način završen koncert mladih hrvatskih pijanističkih zvijezda Mije Pečnik i Zvjezdana Vojvodića.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 23. studenog 2021.

    Program:

    Mia Pečnik, klavir
    L. van Beethoven: Rondo a capriccio, op. 129
    F.Chopin: Nokturno, op. 27 br. 1 u cis-molu
    F. Chopin: Sonata, op. 35, br. 2 u b-molu

    Zvjezdan Vojvodić, klavir
    N. Medtner: Sonata – Reminiscenza u a-molu, op. 38 br. 1
    R. Wagner/F. Liszt: Isolde’s Liebestod, S. 447
    F. Liszt: Après une lecture du Dante

Piše:

Višnja
Požgaj