Kratak program ispunjen bogatstvom emocija i temperamenta
Iz salona Očić: Koncert Tria Eusebius, 25. studenog 2021.
-
U ciklusu kućnih koncerata Iz salona Očić Društva za promicanje orguljske glazbene umjetnosti Franjo Dugan, u izravnom prijenosu koji je vodio urednik Branko Magdić na 3. programu Hrvatskog radija, nastupio je Trio Eusebius u sastavu David Vuković, klavir, Eva Šulić, violina i Tonka Javorović, violončelo. Mladi umjetnici sprijateljili su se i udružili na Muzičkoj akademiji u Zagrebu pod mentorstvom prof. Pavla Zajceva, te su 2017. osnovali trio, nazvavši ga po jednom od pseudonima Roberta Schumana. Trio Eusebius ubrzo se afirmirao te osvojio vrijedne nagrade na međunarodnim natjecanjima mladih glazbenika Ferdo Livadić i Boris Papandopulo, kao i na prošlogodišnjoj 54. Tribini Darko Lukić. Ističemo Nagradu za najbolju izvedbu djela hrvatskog autora, a radi se o skladbi Zovu me Tryor Dubravka Detonija, koju smo čuli i na ovom koncertu. Ti vrsni mladi glazbenici sudjelovali su i na uglednim festivalima kao što su Dubrovačke ljetne igre, Osorske glazbene večeri, Samoborska glazbena jesen, Festival komorne glazbe u Čakovcu, Ostinato u Omišu, Beethoven plus u Zagrebu, Barokni festival Korkyra i drugima.
Sve to bilo je više negoli dovoljno za poziv na njihovo prvo gostovanje u sklopu kućnih koncerata Iz salona Očić. Za ovu prigodu mladi umjetnici odabrali su zanimljiv i uzbudljiv program – manjim dijelom klasični, a pretežno iz pera skladatelja 20. stoljeća. Uz jedno Schubertovo djelo, izveli su skladbe Dubravka Detonija, Wolfganga Rihma i Petra Obradovića s dodatkom ulomka iz baleta Petruška Igora Stravinskog. Mladi umjetnici oduševili su malobrojnu publiku prvenstveno kao vrsni solisti njegovanog tona, sjajne tehnike i muzikalnosti, no ovaj put udruženi u nadasve uigran, složan i temperamentan trio.Na početku koncerta predstavili su se svojom velikom uspješnicom, nagrađenom izvedbom skladbe Zovu me Tryor, koju je Dubravko Detoni napisao za Trio Orlando s praizvedbom 1996. Ovaj put je interpretacija tog zanimljivog djela od 27 kratkih i ulančanih kontrastnih ulomaka zračila posebnom energijom i suptilnim kontrastima. Možda je Salon Očić ipak bio preintiman, odnosno premalen za obilje glasnog i prodornog zvuka nalik orkestralnom, posebice u klavirskoj dionici, ali njihova sigurnost, uvjerljivost, muzikalnost i temperament uvjerili su nas u opravdanost upravo takvog originalnog pristupa interpretaciji.
Romantični kontrast u nastavku koncerta pripao je Nokturnu u Es-duru s oznakom Adaggio Franza Schuberta iz 1827. Stavak je to iz zamišljenog, ali neostvarenog Prvog klavirskog trija, koji se rado izvodi kao samostalno djelo. A povratak u suvremenost ostvaren je još jednom angažiranom izvedbom žestokih kontrasta u skladbi Fremde Szene III Wolfganga Rihma, suvremenog njemačkog skladatelja rođenog 1952.
Taj naoko kratak program, ali ispunjen bogatstvom emocija i temperamenta, završio je u zanosnom plesnom tonu, Tangom/Toccatom dubrovačkog skladatelja i trubača Petra Obradovića s posvetom upravo Triju Eusebius. Bila je to prva izvedba prvog dijela trostavačne skladbe Mosaic, koja je u cijelosti praizvedena na njihovom koncertu održanom iduće večeri u Guvernerovoj palači u Rijeci.
© Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 2. prosinca 2021.
Piše:

Požgaj