Strast, snaga izraza i maštovitost interpretacije

Iz salona Očić: IV. koncert Društva za promicanje orguljske glazbene umjetnosti Franjo Dugan, st, Renata Pokupić, mezzosopran, Ljerka Očić, orgulje, Jelena Očić, violončelo, 3. veljače 2022.



  • Ugledna hrvatska operna pjevačica Renata Pokupić nastupila je  3. veljače na kućnom koncertu  Iz salona Očić u društvu s orguljašicom Ljerkom Očić i njezinom sestrom violončelisticom Jelenom Očić u zanimljivom programu barokne glazbe autora Domenica Zipolija, Antonija Vivaldija, Jeana Philipa Rameaua i ponajviše Georga Friedricha Händela. Na početku te osebujne večeri  sestre Očić izvele su dojmljiv Largo Antonija Vivaldija, posvećen uspomeni na nedavno preminulog oca, odvjetnika Matiju Očića, koji je svojim angažmanom uvelike zadužio Društvo za promicanje orguljske glazbene umjetnosti Franjo Dugan, u čijoj se organizaciji već dvadeset sedam godina održava ciklus kućnih koncerata Iz salona Očić.

    Mezzosopranistica Renata Pokupić (1972.) stekla je veliki ugled brojnim nastupima u baroknim operama na  najpoznatijim svjetskim pozornicama, poput Royal Albert Halla u Londonu ili Theatre du Chatelet u Parizu, uz velike dirigente kao što je legendarni maestro John Eliot Gardiner. U posljednje vrijeme umjetnica međutim proširuje svoje ambicije povratkom u koncertne dvorane, prihvaća i filmske uloge  te predaje solo-pjevanje i komornu glazbu na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, gdje je i sama diplomirala i magistrirala u razredu prof. Zdenke Žabčić Hesky.

    Sve je to za nju izazov i veliko veselje, kao i ovaj nastup u  salonu Očić, koji je sadržavao birane instrumentalne i vokalne skladbe velikih baroknih majstora uz razgovore pod vodstvom urednika Branka Magdića. Publike je nažalost bilo malo, ali  pretpostavljamo da je bilo puno više slušatelja zahvaljujući izravnom prijenosu na Trećem programu Hrvatskog radija.

    Ljerka Očić, također zaokupljena baroknom glazbom,   predstavila je svoje transkripcije Händelove Chaconne u g-molu, Sonate u d-molu Arcangela Corellija za violinu i dva stavka iz zbirke Nove suite za clavecin Jeana Philippa Rameaua, od kojih se posebno dojmio drugi stavak – „divlji“ Sauvage .

    Najveći udio u programu imala je, razumljivo, Renata Pokupić. Izvela je naizmjence s instrumentalnim točkama uz pratnju orgulja i violončela (continuo) nekoliko zahtjevnih arija iz najpoznatijih baroknih opera. Na početku smo čuli  tri Händelove arije – ariju Nerona iz opere Agrippina i dvije arije Rinalda iz istoimene opere, te jednu ariju Farnacea iz  istoimene opere Antonija Vivaldija, a na kraju kao vrhunac večeri još jedan Händel – Arija  Ariodantea (Doponotte) iz istoimene opere serie.

    Renata Pokupić imponirala je toplim glasom izuzetne boje, raspona i ljepote, odličnom dikcijom, virtuoznim koloraturama i glumačkim izrazom čija je snaga mjestimice čak prelazila granicu intimnosti salonskog prostora. Sve tri umjetnice uskladile su, međutim, svoju ljubav prema baroknoj glazbi s pravim hedonističkim osjećajem za interpretaciju punu strasti, snage izraza i maštovitosti u improvizacijama.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 6. veljače 2022.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike