Laka otmjenost sviranja bogatog i pomno odabranog programa

Gudački kvartet Sebastian, otvaranje nove koncertne sezone 2022/23., Studio Bajsić HRT-a

  • Gudački kvartet Sebastian u novoj sezoni, svugdje priznatoj punoljetnoj 21., preselio se u novi prostor. Svoj prvi ovosezonski koncert od četiri predviđena, održao je u Studiju Bajsić Hrvatske radiotelevizije. Iz male dvorane Lisinski prenio je i stari, provjereni multimedijski koncept koji glazbu povezuje s likovnošću i u program uvrštava i pet minuta obrada iz drugih glazbenih vrsta i pet minuta poezije. Koncert je nakon dnevne kronike izravno prenosio i Hrvatski radio na svom Prvom programu.

    U likovnom je dijelu predstavio slikara mlađe generacije Mihaela Klanjčića velikim platnima koja su ujedno bila i dio scenografije na podiju te pokojnog zaljubljenika u fotografiju, pjevača Antu Topića s njegovim Splitskim ljetima. Bio je to okvir za pomno izbrani glazbeni program. On je pak šarmantno započeo s Pet minuta salonske glazbe – kratkim Valcerom iz popularne operete Mala Floramye Ive Tijardovića i skladbom Kupi mi auto, takozvanim zagrebačkim fox-bluesom koju je za gudački kvartet obradio Felix Spiler.

    Nakon, uvjetno rečeno, uvoda lakih ili lakših nota, slijedio je skok u dvadeseto stoljeće s kompozicijom Splintery Milka Kelemena s kraja sedamdesetih godina. Splintery se u tri kratka stavka, jednostavno označena rimskim brojevima, duhovito i katkada nenadanim pokretima poigrava fragmentiranim materijalom premještajući fokus na harmonijske, ritmičke ili melodijske elemente. Iskričavu skladbu koja nikad ne gubi nit Sebastian je predstavio savjesno, pa i zaigrano u njezinoj privlačnoj fragmentarnosti.

    Povratak koje stoljeće unatrag na klasični, uzorni kvartetski slog označio je izbor jednog od osamdeset kvarteta iz golema opusa Josepha Haydna, Gudačkog kvarteta u C-duru iz prekretničkog op. 20 ili 32. po Hobbokenovom popisu. U bogatom tkivu Kvarteta koji iza klasičnih naziva stavaka u glatkom i elegantnom pismu krije mnoštvo zamisli, Sebastian je izvedbom vjerno slijedio tu laku otmjenost s razborito i razvidno donesenom fugom u završnici.

    Mali predah sviračima – Anđelku Krpanu i Teodori Sucala Matei (violine), Nebojši Floreaniju (viola) i Zlatku Rucneru (violončelo)  u Minutama za poeziju omogućio je glumac Ivan Colarić. On je sugestivno, a bez velike geste govorio dvije pjesme: Jedva čekam da mi kažeš Vesne Krmpotić i Otok u maju Dinka Telećana. Slijedio je dobro, klasično staložen, a ipak romantičarski zamah Prvog gudačkog kvarteta u e-molu Camillea Saint-Saënsa. U njemu je Gudački kvartet Sebastian zadržao ravnotežu izvedbe njegove u osnovi klasične, stabilne kvartetske forme, kojom je i završila udobna glazbena večer bogata sadržaja. 

    © Maja Stanetti, KLASIKA.hr, 22. studenog 2022.

Piše:

Maja
Stanetti

kritike