Uspjela suradnja besprijekornih pjevača i pijanista
Zvjezdani glasovi, Jelena Kordić, mezzosopran, Irakli Kakhidze, tenor, Elias Corrinth, klavirska pratnja, Hrvatski dom Split
-
Recital operne i srodne glazbe nismo već dugo čuli u Splitu. Stoga nas je razveselila činjenica da je koncert takvog koncepta našao mjesto u zlatnom ciklusu ovogodišnje koncertne sezone Hrvatskog doma u Splitu. U četvrtak, 26. siječnja 2023. u 20 sati slušali smo izvrsne glazbenike s europskim adresama: mezzosopranisticu Jelenu Kordić, tenora Iraklija Kakhidzu i dirigenta i klavirista Eliasa Corrintha.
Skladbe G. Donizettija, G. Verdija, G. Bizeta, F. Cilea, K. Tausiga, J. Gotovca, G. Puccinija, P. Mascagnija i J. Hatzea uklopljene su u cjelinu koja je funkcionirala homogeno ponajviše zbog spretnih i brzih izmjena i prijelaza dobro uvježbanih izvođača. Upravo su brze i osmišljene izmjene bile prvim znakom da su izvođači kvalitetni a program znalački osmišljen i vođen. Nije bilo nepotrebnih predugih stanki ili suviše produženih pljeskanja: fluidne izmjene koncertnih točaka stvorile su od raznorodnih skladbi lijepu cjelinu.
Jelena Kordić, mezzosopranistica koja je nakon studija u Zagrebu imala brojne operne uloge u prestižnim europskim opernim kućama, od 2018. godine članica je Nacionalnog kazališta u Mannheimu. Snažan ugodan glas i sigurno manevriranje dramatskim scenama koje je nenametljivo uprizorila ostavili su snažan dojam i izbrisali sjećanje na pokoju intonativnu nesigurnost i obilan vibrato, koji je katkad zamaskirao ono bitno. Jelena je prestiž svog lijepog timbra potvrdila i uvjerljivom glumom, posebno u duetima.
Irakli Kakhidze, gruzijski tenor koji je osim angažmana u Nacionalnom kazalištu u Mannheimu prisutan i na brojnim drugim pozornicama, bio je intenzitetom do krajnje granice na sceni te nas je u potpunosti uvukao unutra svojom izvedbom. Ovaj spinto tenor pristupao je interpretacijama s posvemašnjom patetikom, koja mu leži prirodno. Utoliko nam nije bilo neugodno biti dijelom tih nabujalih emocija te smo mu oprostili previše volumena koji možda nije bio prilagođen koncertnoj dvorani komorne atmosfere.
Besprijekorno su izveli C'esttoi?.. C'estmoi! – završni duet Carmen i Don Joséa iz 4. čina opere Carmen G. Bizeta. Talent, ali i pripadanje istom opernom ansamblu zasigurno su pridonijeli uvjerljivom i istinski proživljenom duetu.
Naposljetku, vezivna nit: klavirska pratnja Eliasa Corrintha, ni više ni manje asistenta i pijanista u Državnoj operi u Berlinu, koji je tamo došao na poziv maestra Danijela Barenboima. Njegova je izvedba govorila više od informacija o karijeri u programskom letku. Iznimno muzikalna pratnja i prekrasna, gotovo opipljiva komunikacija s pjevačima. K tome, ovaj nam je zagriženi wagnerijanac izveo i Parafrazu na motive iz Wagnerove opere Tristan i Izolda K. Tausiga. Lisztov suvremenik, Poljak Karl Tausig (1841–1871) bio je pijanist, cijenjeni skladatelj i vješti obrađivač djela iz devetnaestog stoljeća.
Koncert je dobio dodatak u obliku spontanog aranžmana popularne O sole mio, tako da je publika s koncerta izašla posve zadovoljna i opijena zvukom. Ako je ideja koncerta bila unijeti nam malo europskog opernog glamura, onda je događaj itekako uspio.
© Petra Crnčević, KLASIKA.hr, 7. veljače 2023.
Program:
G. Donizetti: Oh, mio Fernando... Scritto é in ciel!, arija Leonore iz 3. čina opere Favoritkinja (Jelena Kordić)
G. Verdi: Oh mio rimorso, arija Alfreda iz 3. Čina opere Traviata (Irakli Kakhidze)
G. Bizet: Seguidilla Près des remparts de Séville, arija Carmen i duet Carmen i Don Joséa iz 1. čina opere Carmen (Jelena Kordić, Irakli Kakhidze
F. Cilea: È la solita storia del pastore (Lamento di Federico), arija Federica iz 2. Čina opere L'arlesiana (Irakli Kakhidze)
K. Tausig: Parafraza na motive iz Wagnerove opere Tristan i Izolda (Elias Corrinth)
G. Bizet: C'est toi?..C'est moi!, završni duet Carmen i Don Joséa iz 4. čina opere Carmen (Jelena Kordić, Irakli Kakhidze)
J. Gotovac: O zemljo naša, arija Mile iz 4. čina opere Mila Gojsalića (Jelena Kordić)~ ~ ~
G. Verdi: L'aborrita rivale a me sfuggia, duet Amneris i Radamesa iz 4. čina opere Aida (Jelena Kordić, Irakli Kakhidze)
G. Puccini: Non piangere, Liù, arija Calafa iz 1. čina opere Turandot (Irakli Kakhidze)
F. Cilea: Acerba voluttà, arija Princeze de Bouillon iz 2. čina opere Adriana Lecouvreur (Jelena Kordić)
G. Puccini: Nessun dorma, arija Calarafa iz 3. čina opere Turandot (Irakli Kakhidze)
P. Mascagni: Intermezzo sinfonico, iz 1. čina opere Cavalleria rusticana (skladateljeva transkripcija za klavir) (Elias Corrinth)
P. Mascagni: Tu qui Santuzza?, duet Santuzza i Turiduua iz 1. čina opere Cavalleria rusticana (Jelena Kordić, Irakli Kakhidze)
J. Hatze: Oj, Splite grade, arija Adela iz 3. čina opere Adel i Mara (Irakli Kakhidze)
Piše:

Crnčević