Zavodljivo šarmantno i elegantno sviranje raznolikog i izazovnog izbora djela

Kvartet Sebastian, Studio Bajsić HRT-a

  • Kvartet Sebastian je u svom malom ciklusu nedjeljom, u njihovom sezonski  relativno novom prostoru Studija Bajsić HRT-a, ugostio i klarinetista Milka Pravdića. Razlog je bila izvedba jednog rijetkog djela Paula Hindemitha – izbor iz sistematičnog opusa autora čija se djela iz njegova pozamašnog opusa teško svrstavaju u pravce glazbe turbulentnog 20. stoljeća.

    Prešaroliko koncipiran program koncerta, u skladu s mjerom radijskog prijenosa, svi zainteresirani mogli su poslušati i u izravnom prijenosu na Prvom programu Hrvatskoga radija. Ili su na njega naprosto naletjeli i na neki se način obogatili. Počelo se sa šarmantnim uvodom takozvanih pet minuta salonske glazbe. Uigranim potezom Kvarteta u obradi Felixa Spillera predstavljene su dvije skladbe Milana Anića, svojedobnog urednika Radio Zagreba i Novoga Sada – malo tanga u skladbi Zar ne znaš, a potom i otvorena pitanja iz skladbice Priča se nastavlja.

    Ozbiljan dio koncertne večeri donio je tematsku suprotnost – tri stavka skladbe Krist na križu Anđelka Klobučara, nastaloj upravo po narudžbi Kvarteta Sebastian jedne godine u korizmeno vrijeme. Tako je i njezin bujni slog, toliko svojstven autoru nadahnutom Kristovim riječima, ponovno oživio da bi potresno intimnim izrazom glazbeno oslikao i posljednje riječi pomirenja: „U ruke tvoje predajem duh svoj“.

    U, recimo tako, međustavcima, dramaturškom oblikovanju koncertne večeri, dugogodišnji spiker Hrvatskog radija Dubravko Sidor govorio je stihove Vesne Krmpotić, stihove koji prate njihove koncerte cijele ove sezone. A u drugom međustavku, prije izvedbe Dvořákova Desetog gudačkog kvarteta, bili su to stihovi Nade Topić – pjesnikinje mlađe generacije, iz njezine zbirke Otac. K tome, na način neke blage starinske multimedijalnosti na pozornici je predstavljeno djelo likovnog umjetnika Sebastiana Gucića, a koncert je popraćen i izborom fotografija zaljubljenika, pokojnog pjevača Ante Topića.

    Iznimno zanimljiv bio je Kvintet za klarinet i gudački kvartet Paula Hindemitha, djelo koje se u pet stavaka otima svakoj kvalifikaciji, no ipak se nesumnjivo može svrstati u doba nastanka i ovoga puta prometnuti u središnji događaj večeri. Kvintet svojim britkim i domišljatim rješenjima zaokuplja pažnju pa i zavodi šarmantnim pa i duhovitim kombinacijama i diskretnom upotrebom pučke glazbe poput lendlera. Kvartet Sebastian i Milko Pravdić uvjerili su da Hindemithova glazba nije puka kombinatorika, kakvom je mnogi doživljavaju. Za kraj je ostavljena izvedba zamamnog Dvořákova Desetog gudačkog kvarteta kojemu je Kvartet Sebastian dodao eleganciju u izrazu, okončavši koncertnu večer raznolikog i izazovnog izbora djela. 

    © Maja Stanetti, KLASIKA.hr, 8. ožujka 2023.

    Koncert izveden: 26. veljače 2023.

    Gudački kvartet Sebastian
    Anđelko Krpan, violina
    Teodora Sucala Matei, violina
    Nebojša Floreani, viola
    Zlatko Rucner, violončelo
    Gost: Milko Pravdić, klarinet

    Program:

    Milan Asić: Zar ne znaš? - tango
    Milan Asić: Priča se nastavlja - lagani fox
    Anđelko Klobučar: Krist na križu - tri stavka za gudački kvartet
    Paul Hindemith: Kvintet za klarinete (u B i Es) i gudački kvartet, op. 30
    Antonin Dvorak: Gudački kvartet u Es-duru, op. 51

Piše:

Maja
Stanetti

kritike