Poticajna mladalačka koncertna večer

Zagrebačka filharmonija sa solistima – studentima Muzičke akademije, dir. Josip Ivan Skender

  • Posljednji ovosezonski koncert Zagrebačke filharmonije u Velikoj dvorani Lisinski, ujedno i koncert na dar pretplatnicima, bio je posvećen nastupu solista Muzičke akademije na putu do sticanja diplome zvanja profesionalnog akademskog glazbenika. Energija i dobra vibra dugogodišnje filharmonijske prakse prenijela se i na ovu godinu. Čak je prelazila u navijačke strasti kolega studenata kao publike. Pogledom preko pune dvorane moglo se ovlaš ustanoviti da je napokon prosjek godina slušatelja bio znatno niži nego što je to uobičajeno na filharmonijskim koncertima. Štoviše, pridružile su se i organizirane grupe đaka pod profesorskim nadzorom, među kojima bi se našlo i vjerojatnih budućih akademskih kandidata.

    Audicije za nastup s Filharmonijom pod ravnanjem skladatelja i dirigenta – iskusnog Ivana Josipa Skendera, ovaj su put dale šansu četirima studentima u rasponu od prve do pete godine studija. Iznimno je zanimljivo bilo na početku čuti dvostavačni Koncert za klarinet, gudače, harfu i klavir američkog skladatelja Aarona Coplanda. Izbor je svakako bio rijedak i izazovan i za publiku, a dionica solo-klarineta povjerena je živahnom Janu Plevku, studentu 5. godine u klasi Milka Pravdića. Nastojanje povezane linije prvoga, polaganog stavka, unatoč neiskustvu i rezerviranosti isplatilo se, a na svom je terenu prirođene živahnosti i izražajnosti Plevko u brzim i virtuozno brbljavim zahvatima drugoga stavka. Netom nakon toga pažnju je privukao sasvim mladi, sabrani tenor iznimna fraziranja unutarnje napetosti Josip Švagelj (student 2. godine u klasi Alekseja Tanovitskog), začudne zrelosti u ariji Lenskog iz Evgenija Onjegina.


    Spretni i spremni pijanist Ivan Petrović-Poljak (student 1. godine u klasi Rubena Dalibaltayana) za sobom već ima brojne nastupe u zemlji i inozemstvu. U isto vrijeme s polaganjem državne mature, lakim se potezom i bujnim zaokruženim tonom predstavio koncentriranom izvedbom Lisztovog Koncerta za klavir i orkestar u Es-duru. Ivan Josip Skender s Filharmonijom brižno je i prilagodljivo surađivao sa spremnim mladim solistima, ne ispuštajući iz vida složenost orkestralne fakture i njezinu ulogu u cjelini izvedbe. Lisztov Koncert u zadnjem stavku ukrasio je srebrnasti zvon triangla, zbog kojega je atraktivno djelo odmila nazvano Triangl-koncertom. Za kraj večeri ostavljen je nastup zvijezde violončela Lane-Lucije Horvatić, studentice završne godine u klasi Monike Leskovar u zahtjevnoj dionici oglednog Šostakovičeva Koncerta za violončelo i orkestar u Es-duru. Karakteristična je u njezinu suverenu, a nenametljivu nastupu bila izrazita osjetljivost za suradnju s orkestrom, prilagodljivost i ujedno svijest o gradnji zajedničkog muziciranja s velikim orkestralnim tijelom, što je na kraju ishodilo lijepi završetak nadasve poticajne mladalačke koncertne večeri. 

    © Maja Stanetti, KLASIKA.hr, 5. lipnja 2023.

    Program: 

    A. Copland: Koncert za klarinet, gudače, harfu i glasovir 
    Jan Plevko, klarinet, 5. godina
    mentor: prof. art. Milko Pravdić

    P. I. Čajkovski: Kuda, kuda...?, arija Lenskog iz opere Evgenij Onjegin 
    Josip Švagelj, tenor, 2. godina
    Mentor: doc. art. Alexei Tanovitski

    F. Liszt: Koncert za klavir i orkestar u Es-duru, S. 124, br. 1 
    Ivan Petrović-Poljak, glasovir, 1. godina
    Mentor: prof. art. Ruben Dalibaltayan

    D. Šostakovič: Koncert za violončelo i orkestar u Es-duru, op. 107, br. 1
    Lana Lucija Horvatić, violončelo, 5. godina
    Mentorica: doc. Monika Leskovar

     

Piše:

Maja
Stanetti

kritike