Harmoničan spoj dubrovačke baštine i suvremenog glazbenog majstorstva
Glazbena radionica Sorgo, treći koncert ciklusa bachsorgousX7, Knežev dvor, Dubrovnik
-
Glazbena radionica Sorgo iz Dubrovnika više od dvadeset godina neumorno radi na afirmiranju dubrovačke i hrvatske glazbene baštine i suvremenoga glazbenog izričaja, spajajući izvedbeni i izdavački segment. Kroz koncertne cikluse, predstavljanje novih notnih izdanja, multimedijalnih projekata i nekoliko već prepoznatljivih festivala kao Pianaforat, Studeni festival te Mjere duha, prošao je veliki broj glazbenika, skladatelja i predavača.
Ove godine Sorgo dubrovačkoj publici predstavlja tri projekta: ciklus koncerata Piano &strings, sastavljen od različitih programskih sadržaja u izvedbi komornih gudačkih sastava i klavira, zatim Studeni festival u kojem se šire okviri strogo koncertne djelatnosti na film, predavanja i predstavljanje novog notnog izdanja, te ciklus bachsorgousx7. Sedam koncerata ovog potonjeg ciklusa ujedinjuje glazbu Johanna Sebastiana Bacha, njegovih sedam klavirskih koncerata sa sedam simfonija Luke Sorkočevića, a solisti su sedam dubrovačkih pijanistica i pijanista.
Treći koncert ciklusa bachsorgousx7 održan je u atriju Kneževa dvora 20. listopada 2024., na kojem se predstavio kao solist, a ujedno i umjetnički voditelj radionice Sorgo, pijanist Aljoša Lečić. Bachov d-mol klavirski koncert BWV 1052 zahtjevna je i kompleksna partitura koja iziskuje dobro promišljenu koncepciju i temeljito poznavanje baroknog izričaja. Pijanist Aljoša Lečić odsvirao je svoju dionicu s potpunim razumijevanjem baroknoga glazbenog svijeta i prilagodio svoj udar Bachovom stilskom fraziranju, pulsu i agogici. Iako se u Bachovim koncertima solisti načelno počinju isticati, što u prijašnjim glazbenim razdobljima nije slučaj, partitura još uvijek iziskuje veliku interpretativnu ravnopravnost najčujnijeg svirača i orkestra. Komorni ansambl Sorgo, sastavljen od dubrovačkih glazbenika mlađe i srednje generacije, u cijelosti se stopio s koncepcijom pijanista i tkivom klavirskog zvuka. U svom samostalnom nastupu ansambl je izveo Sinfoniu br 4 u F-duru, skladno i bez velikih gesta i obimnog zvuka, kako i priliči Sorkočevićevoj partituri.
Dva djela Astora Piazzolle nepogrješivo su se uklopila u program ove koncertne večeri, prvenstveno poradi sjajne izvedbe glazbenika, a potom i poradi atraktivnosti Piazzolline glazbe. Libertango u izvedbi Komornog ansambla Sorgo bio je odličan uvod za Preludio i fuga 9 (aranžman za piano i gudače Jose Bragato). Preludij u formi improvizanda i mističnog ozračja, a potom tema fuge, čija punktacija se do samoga kraja napinjala i svakim novim taktom žestokim, strastvenim potezima gudala i bogatstvom zvuka klavira umnožavala, izazvala je ovacije publike, pa su se ansambl i solist nekoliko puta vraćali na poklon.
©Marija Grazio, KLASIKA.hr, 3. studenog 2024.
Piše:

Grazio