Oda pedagoškom nasljeđu Lidije Horvat Dunjko kroz najljepše operne arije

Zagrebačka filharmonija i solisti, Operna večer – Koncert u povodu 35 godina pedagoškog rada Lidije Horvat Dunjko, Ivo Lipanović, dirigent, Koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog, Zagreb

  • Pretplatnici Zagrebačke filharmonije i drugi posjetitelji nazočili su u petak, 18. listopada 2024. u Koncertnoj dvoran Vatroslava Lisinskog svečanome koncertu kojim je Lidija Horvat Dunjko proslavila 35. obljetnicu pedagoškoga rada na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Počevši u zvanju docentice, danas ima status redovite profesorice u čijem je razredu studij pjevanja završio velik broj pjevača koji djeluju kao solisti, zborski pjevači i vokalni pedagozi. Započevši glazbeno školovanje u Muzičkoj školi u Varaždinu i učeći pjevanje kod Darje Hreljanović, nastavila je diplomski studij i magisterij u razredu Zdenke Žabčić na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Zahvaljujući lijepome glasu opsega koloraturnoga soprana, pjevala je velike operne uloge pisane upravo za takav glas u hrvatskim i inozemnim opernim kućama, kao i solističke dionice u skladbama koncertnoga repertoara surađujući s poznatim hrvatskim i svjetskim dirigentima. No, njeno trajno zanimanje bila je poduka pjevanja, čije smo dosege imali prilike čuti na ovom koncertu priređenom u okviru Off ciklusa Zagrebačke filharmonije. Podaci iz ranijih sezona govore u prilog repertoarnom iskoraku u popularniju glazbu, pa je tako ova Operna večer pod ravnanjem maestra Ive Lipanovića bila programski odmak s obzirom na profil ciklusa.

    U koncert opernih arija (bez stanke) publiku je uvela izvrsno izvedena popularna uvertira operi Nabucco Giuseppea Verdija (1813–1901). Bariton Florian Tavić otpjevao je recitativ i ariju O du mein holder Abendstern iz 3. čina opere Tannhäuser Richarda Wagnera (1813–1883), a slijedila je (koloraturna) arija Je veux vivre iz 1. čina opere Romeo i Julija Charlesa Gounoda (1818–1893). Poznatu ariju Dalile Mon coeur s'ouvre à ta voix iz 2. čina opere Samson i Dalila Camillea Saint-Saënsa (1835–1921) otpjevala je mezzosopranistica Martina Menegoni, a zatim je nastupila sopranistica Josipa Bilić u zahtjevnoj i dugoj ariji (s recitativom) Thaïse Ah! Je suis seule…Dis moi que je suis belle iz 2. čina opere Thaïs Julesa Masseneta (1842–1912). Ariju (za sopran) Almirene Lascia ch'io piango iz 2. čina opere Rinaldo Georga Friedricha Händela (1685–1759) otpjevao je sopranist Marko Antolković, a slijedila je kratka arija Marthe Die letzte Rose iz 2. čina opere Martha Friedricha von Flotowa (1812–1883) u interpretaciji sopranistice Antonije Dunjko. Iz opere Adriana Lecouvreur koja je iznimno rijetko na repertoaru zagrebačke opere, a skladao ju je Francesco Cilea (1866–1950), slušali smo ariju Acerba voluta u kojoj je nastupila mezzosopranistica Helena Lucić Šego, a slijedila je arija Tosce Vissi d'arte iz 2. čina operea Tosca Giacoma Puccinija (1858–1924) u interpretaciji Valentine Fijačko Kobić.

    Kratki predah za pjevače bila je uvertira opereti Šišmiš Johanna Straussa ml. (1825–1899), a koncert diplomanata Lidije Horvat Dunjko nastavljen je duetom Barcarolle iz opere Hoffmanove priče Jacquesa Offenbacha (1819–1880), u kojem su nastupile Antonija Dunjko i Marina Menegoni. Slavljenica Lidija Horvat Dunjko zaključila je svoj obljetnički koncert arijom Kraljice noći Der Hölle Rache kocht in meinem Herzen iz 2. čina opere Čarobna frula Wolfganga Amadeusa Mozarta (1756–1791), a u dva dodatka nastupili su svi solisti te bivši i sadašnji studenti.

    Vrijeme jednoga koncerta nije, dakako, dovoljno da svoje pjevačko umijeće pokažu svi koji su završili diplomski i magistarski studij pjevanja u razredu Lidije Horvat Dunjko. Solisti Operne večeri potvrdili su pedagoške postulate svoje mentorice, a to su sigurna intonacija, kontrola disanja, fraziranje, razgovijetan izgovor teksta i velik raspon dinamike. Zagrebačka filharmonija je pod temperamentnim ravnanjem maestra Ive Lipanovića, vrsnog poznavatelja opera, pružila siguran oslonac pjevačima zahvaljujući uzorno izrađenim detaljima iz partitura prilagodivši se zvukovno (dinamički) solistima. (Bilo bi možda bolje da je izvrsna vokalna pedagoginja Lidija Horvat Dunjko s obzirom na povod koncertu i povišenu razinu emocija – proslavu 35. obljetnice pedagoškoga rada, za svoj nastup odabrala neku manje zahtjevnu ariju.)

    © Snježana Miklaušić-Ćeran, KLASIKA.hr, 11. studenog 2024.

    Program:

    R. Wagner: Uvertira operi Tannhäuser
    R. Wagner: O du mein holder Abendstern, iz opere Tannhäuser
    Ch. Gounod: Je veux vivre, iz opere Romeo i Julija
    C. Saint-Saens: Mon coeur s'ouvre a ta voix, iz opere Samson i Dalila
    J. Massenet: Ah! Je suis seule…Dis-moi que je suis belle, iz opere Thais
    G.F. Handell: Lascia ch'Io pianga, iz opere Rinaldo
    G. Rossini: Si ritrovarla Io giuro, iz opere Pepeljuga
    F. von Flotow: Die letzte Rose, iz opere Martha
    F. Cilea: Acerba volutta, iz opere Adriana Lecouvreur
    G. Verdi: Ritorna vincitor, iz opere Aida
    G.Puccini: Vissi d'arte, iz opere Tosca
    G. Verdi: Fu la sorte dell'armi, duet Aide i Amneris iz 2. čina opere Aida
    W.A. Mozart: Der hölle Rache, iz opere Čarobna frula

Piše:

Snježana
Miklaušić-Ćeran

kritike