Sjajan nastup dvojice majstora roga

Varaždinski komorni orkestar, Radovan Vlatković, rog, Yevhen Churikov, rog, Velika koncertna dvorana HNK u Varaždinu

  • Za 31. koncertnu sezonu, koju održava u Velikoj koncertnoj dvorani HNK u Varaždinu, planirao je Varaždinski komorni orkestar (VKO) pet koncerata koje je ponudio kao pretplatnički ciklus varaždinskim ljubiteljima klasične glazbe. Sezona je bila započeta 27. listopada 2024. godine i kao solisti uz VKO nastupili su Roman Simović, violina i Milena Simović, viola s izvedbama djela Piazzolle, Brittena i Igreca. I za drugi koncert 8. prosinca 2024., održan uz Dan grada Varaždina, osigurala je umjetnička uprava VKO – koju vodi koncertna majstorica Ivana Penić Defar, sudjelovanje istaknutih solista i to hornista Radovana Vlatkovića i Yevhena Churikova.

    Odabir programa na drugom pretplatničkom koncertu pokazao je prvenstveno želju i namjeru svjetski afirmiranog i aktualno jednog od najuglednijih hornista uopće Radovana Vlatkovića da se predstavi kao solist, ali i kao posebno susretljiv kolega mlađem glazbeniku Yevhenu Churnikovu. Naime, ukrajinski hornist Yevhen Churikov, jedan od vodećih hornista svoje generacije, od rujna 2018. ima poziciju solo hornista i vođe sekcije u Zagrebačkoj filharmoniji. Koncert je započeo Preludijem u d-molu, br. 6, BWV 875 J. S. Bacha koji je za gudače obradio koncertni majstor Zagrebačkih solista Sreten Krstić, a potom su Vlatković i Churikov interpretirali Koncert za dva roga i orkestar u Es-duru, M.C56Q Francesca Antonia Rossettija. Melodijski privlačan i formalno vrlo pregledan Koncert za dva roga djelo je skladatelja njemačkog podrijetla rođenog u Češkoj, suvremenika Haydna i Mozarta, čiji je životopis još nedovoljno istražen, ali postoje dokazi da je za života bio vrlo cijenjen.

    Prilika za zajednički nastup dvojice virtuoza na puhačkom instrumentu nadasve privlačne zvukovnosti bila je doista vrsno iskorištena i publika se kroz tri kontrastna stavka mogla uvjeriti u sjajne izvođačke mogućnosti jednako poštovanog Radovana Vlatkovića kao i točno 30 godina mlađeg Yevhena Churikova, koji je očito važan dobitak za zagrebačku glazbenu scenu.

    Concertino za rog i gudače op. 45 br. 5 švedskog skladatelja Larsa-Erika Larssona, djelo iz 1950-ih godina, bio je Vlatkovićev izbor za solistički nastup. O posebnim sposobnostima umjetnika svjetskog glasa, čija je 30-godišnja karijera kontinuirano nizanje najvećih uspjeha i koji je kao izvođač ali i kao pedagog učvrstio status roga na svjetskoj glazbenoj sceni, u ovoj prigodi nije neophodno pisati. Naime, Radovan Vlatković, koji uz ostale pedagoške adrese s funkcijom profesora na Mozarteumu s obitelji živi u Salzburgu, toliko je cijenjen i rado viđen gost u domovini, da je i za njegov nastup u Varaždinu vladalo posebno zanimanje.

    Vlatkovićev rog jednostavno zvuči drukčije, on diše toplinom iskonske muzikalnosti glazbenika i čini se da kada muzicira Radovan, da je najjednostavnije svirati upravo rog! Larssonova je glazba pri tome bila podatno polazište za izuzetno primamljiv i pristupačan susret s Concertinom, dakle „malim koncertom“, čije su teme razgovijetne i razvijaju se u vrlo širokim rasponima. U duši i pedagog, dodao je Vlatković stavak za četiri roga tako da su s glavnim solistima mogli nastupiti i Vinko Rožić i Fran Povijač.

    Za kraj koncerta odabrana je Suita Iz Holbergovih vremena op. 40 Edvarda Griega. Nakon Larssonova švedskog idioma zazvučala je glazba norveškog skladatelja koju je Grieg napisao povodom obilježavanja 200. obljetnice rođenja norveško-danskog pisca i filozofa Ludviga Holberga. Pet stavaka suite po formi i po naslovima odgovara orkestralnim suitama iz prve polovice 18. stoljeća, ali njezin melodijsko-harmonijski rječnik nepogrešivo otkriva drugu polovicu 19. stoljeća kao vrijeme njezina nastanka. VKO je muzicirao poletno, disciplinirano i tehnički pouzdano, otkrivajući i na ovom nastupu vrlo dobru pripremu za izlazak pred javnost. Publika to nagrađuje uvijek glasnim pljeskom.

    © Zdenka Weber, KLASIKA.hr, 11. veljače 2025.

Piše:

Zdenka
Weber

kritike