Orgulje kroz stoljeća
Lisinski subotom: Majstori orgulja; Borna Šercar, udaraljke, Branimir Slokar, trombon, Ljerka Očić, orgulje, Marko Mihajlović, udaraljke, Stanko Arnold, trublja KD Lisinski, Zagreb, 21. ožujka 2009.
-
Kako bi obnovljene orgulje Koncertne dvorane Vatroslav Lisinski predstavila u širokom spektru stilskih, tehničkih i estetskih mogućnosti, ugledna orguljašica Ljerka Očić osmislila je zanimljiv program za orgulje solo i orgulje u kombinaciji s drugim instrumentima. Na koncertu Majstori orgulja održanom u sklopu ciklusa Lisinski subotom 31. siječnja 2009. ugostila je slovenske glazbenike međunarodna ugleda, trubača Stanka Arnolda i trombonista Branimira Slokara, te udaraljkaše Bornu Šercara i Marka Mihajlovića.
Kao zaljubljenica u orguljašku umjetnost Ljerka Očić stalno istražuje i otkriva raznolike mogućnosti orgulja, prilagođava postojeću literaturu novim kombinacijama te potiče na komorno muziciranje s orguljama za koje su prikladni intimniji prostori s orguljama manjeg opsega, kao što su one u nekim crkvama ili kućne orgulje Salona Očić u kojem se često muzicira upravo u komornom društvu.
Moćne orgulje Lisinskog pružaju više i zato je Ljerka Očić izabrala monumentalne skladbe Johanna Sebastiana Bacha – skladateljevo najpoznatije djelo za orgulje solo Toccatu i fugu u d-molu te Fantaziju i fugu u g-molu. Uz tog velikana orguljske umjetnosti predstavila je i hrvatskog skladateljskog velemajstora Borisa Papandopula i njegovo raskošno djelo Toccata cromatica, koje je u interpretativnom pogledu ostavilo i bolji dojam.
Program Ljerke Očić i gostiju obuhvatio je širok raspon izvornih djela ili obrada u rasponu od 17. do kraja 20. stoljeća. Stanko Arnold virtuoznost je pokazao na maloj trublji u Bachovom Koncertu u D-duru, BWV 972 za trublju i orgulje, a na modernom instrumentu u Oknima za trublju i orgulje suvremenog češkog skladatelja Petra Ebena.
Branimir Slokar također se predstavio kao sjajan solist u ponešto sladunjavoj Sonati u c-molu na Pergolesijevu temu za trombon, orgulje i udaraljke Hannesa Meyera, a više se svidio u skladbi Koncertantni duo za trombon i orgulje Gustava Theodora Holsta skladanoj 1894.Zanimljive su bile i skladbe u kojima su svi izvođači nastupili u vlastitim obradama, pri čemu je Ljerka Očić birala odgovarajuće registre raznolikih boja. Od baroknih djela čuli smo Sonatu za trublju, trombon, orgulje i udaraljke talijanskog skladatelja Petronija Franceschinija i Suitu u D-duru engleskog orguljaša i skladatelja Jeremiaha Clarka, a na kraju i Buđenje suvremenog francuskog skladatelja i trubača Jeana-Françoisa Michela, efektno djelo s blagim daškom jazza iz 1993.
© Višnja Požgaj, KULISA.eu, 1. veljače 2009.
Piše:

Požgaj